Naravno, nakon svog novca i znoja koji ste uložili u nekretninu, želite da dobijete najvišu moguću cenu za to.
Srećom, ovo je još uvek prilično "vruće" tržište, sa srednjim nacionalnim cenama kuća na visokom nivou svih vremena. Ali još uvek treba razmotriti nekoliko malih stvari pre prodaje koje bi vam mogle pomoći da još više povećate vrednost svoje kuće.
To je prema Amandi Pendleton, "Zillov" guru za kućne trendove. U nedavnoj epizodi "BiggerPockets Podcast", podelila je četiri besplatne ili jeftine stvari koje prodavci kuća mogu da urade kako bi podigli cenu koju mogu da naređuju od kupaca.
4 stvari koje će povećati vrednost vašeg doma
Prvo, Pendletonova je rekao da dodavanje svežeg sloja unutrašnje boje može dodati vrednost vašem domu. Ona je rekla da Zilouovi podaci pokazuju da kupci preferiraju sivu boju, posebno u kuhinjama.
- Naša najnovija analiza otkriva da su kupci spremni da plate oko 2.500 dolara više za dom koji ima tamno sivu kuhinju. Tamno siva je nadmašila belu u svakoj sobi koju smo testirali, rekla je Pendletonova. „Dakle, to je zaista dobra opcija, čak i u spavaćoj sobi i kupatilu, ako se osećate kao: Oh, tamno siva je previše za moju kuhinju. Možda nemate dovoljno prirodnog svetla, ne mislite da će tamo izgledati dobro."
Ona je dodala: „Kažem vam, tamno siva prekriva mnogo nesavršenosti i deluje moderno. Deluje savremeno.“
Tamnoplava je takođe popularna, rekla je ona.
Drugo, Pendletonova je preporučila da se uradi uređenje oko kuće. Ključno je, rekla je ona, jasno staviti do znanja kupcu da može da koristi i uživa u svom otvorenom prostoru.
Ovo se može uraditi dodavanjem cveća i živih ograda - i sređivanjem onih koje već postoje - kao i stavljanjem jednostavnih stvari kao što su ložište i nameštaj za terasu.
- Možete se zabavljati oko ložišta, a možete ga i sami instalirati. Ne košta mnogo novca. Možete ga kupiti u Home Depotu ili bilo gde, i to je zaista poželjna karakteristika, rekao je Pendleton.
Ona je nastavila: „To bi moglo da znači povećanje vaše prodajne cene kuće za više od 1 odsto kada dođe vreme za prodaju. I to je nešto što biste mogli da iskoristite samo da postavite svoju kuću za prodaju, zar ne? Čak i ako je ne stavljate za sopstveno uživanje, to je nešto što će biti zaista privlačno kupcima."
Mnoge vatrene jame mogu se naći u onlajn prodavcima kao što je "Amazon" za manje od 100 dolara. Trpezarijski setovi za dvorište mogu se kretati od nekoliko stotina do hiljada dolara.
Što se tiče besplatnih stvari koje možete da uradite, Pendletonova je rekla da je prisustvo kuće na mreži ili „privlačnost ekrana“ važno. Jedna stvar koja može osigurati veće interesovanje za unos vaše kuće je da imate dobre fotografije. To znači puštanje dobrog svetla u kuću otvaranjem zavesa ili postavljanjem svetlijih sijalica i, naravno, staranjem da kuća izgleda čisto.
Ovo takođe može značiti interaktivni obilazak postavljanja kuće na mreži, gde potencijalni kupac može da klikne kroz sobu po sobu. Zillov ima besplatan softver za ovo pod nazivom 3D Home Tour, rekla je, a agenti za nekretnine mogu imati pristup softveru koji možete koristiti.
- Objave koje imaju virtuelni obilazak i interaktivni plan mogu da dobiju 69% više pregleda i 80% više uštede na Zillovu nego oglasi bez njih, rekla je ona. "I možete napraviti jedan besplatno. Možete koristiti svoj telefon."
Konačno, Pendleton je rekao da je isticanje pravih detalja o kući na onlajn listi ključno. Na primer, tuševi na otvorenom podižu prodajne cene za 2,6%, rekla je ona. Ploče od sapunskog kamena mogu povećati cene za 3%. A centri za piće — u suštini mali frižideri za piće — povećavaju cene kuća do 2,4%.
- Ne kažem da istrčite, istrgate tu ploču od pločica, stavite kamen od sapunice, rekla je Pendletonova. „Umesto toga, ako imate ove poželjne karakteristike, želite da ih pokažete u opisu svog unosa jer je to zaista signal o svemu ostalom što se dešava u vašem domu.“
Glas javnosti/B06S