Glas Javnosti

BOLJA PRODAJA PODRAZUMEVA I ZNANJE: 10 prodajnih veština koje mora imati svaki biznismen

TREBA ZNATI
Autor: Glas javnosti

Kad je o prodajnim veštinama reč, većini prvo pada napamet stereotip nepoštenog prodavca, trgovac automobilima iz američkog filma, onaj koji bi prodao pesak Arapima i led Eskimima. Dobri prodavci, biznismeni, znaju da je prodaja daleko od manipulacije i prevare kakvom je većina ljudi zamišlja. Svesni su da najviše vredi onaj kupac koji se vraća po još.

Stoga su razvili set veština koje se mogu uvežbati za bolju prodaju. Ne znači da svako može zbog njih postati i dobar prodavac, mnogi su uvereni da se za to čovek jednostavno rađa, ali je činjenica da se u savremenom menadžmentu prodajne veštine sve češće koriste i na drugim poljima.
Evo što preporučuje blog Lifehack a prenosi portal Ekapija.

Slušajte druge
Koliko god to zvučalo neverovatno, prodavci pažljivo slušaju svoje kupce. Slušaju aktivno, zainteresovani su za to što ljudi imaju da kažu. Primenite tu tehniku na poslu ili u porodici, slušajte koji su ciljevi ljudi oko vas. Tek tada ćete moći njima dati odgovore koji su vam potrebni i, zajedno s njima, argumente u korist vaših ciljeva.
Povežite se s ljudima
Uspešni prodavci su majstori povezivanja s ljudima. Sledeći put kad budete razgovarali s nekim, obratite pažnju na to kako govore. Ako govore sporo, i vi usporite – sličnosti povezuju ljude.
Pitajte osobu čime se bavi, kakvi su joj hobiji. Ima li psa? Ako i vi imate psa, imate nešto zajedničko o čemu možete razgovarati i ojačati vezu.
Prvo dajte vrednost
Nemojte odmah misliti na to kako nešto prodati. Dajte ljudima nešto što im je vredno, pa će novac i uspeh doći sami od sebe. Svi vole ljude koji im donose vrednost u život, a mrze one koji im samo žele nešto prodati.
Sugerišite kako poboljšati radni proces u vašoj kompaniji ili na drugi način olakšajte drugima život i bićete uspešni.

Prodavci i vlasnici kompanija koji su strastveni prema svom proizvodu ne moraju razmišljati o prodajnim veštinama. Jednostavno rade ono što znaju da je najbolje Radite samo ono za šta imate strast. To je posao koji biste radili i da vas ne plaćaju.
Zamislite konačni rezultat
Prodavci uvek zamišljaju svoje kupce na kraju procesa, kao zadovoljne uslugom koju su dobili. Vide ljude zahvalne što su kupili njihov proizvod. Pred očima im je krajnji cilj i pre nego što počnu prodavati. Nikad ne skreću s te ideje.
Vizualizovati sve što želite u životu je dobra mentalna tehnika, čak i kad ne znate kojim putem ćete doći do toga. Zamislite se za volanom novog automobila, kako pijete ukusnu šoljicu kafe na balkonu svog novog stana ili dok potpisujete novi ugovor u svojoj kancelariji kao uspešan vlasnik kompanije. Te slike će vam pomoći da pronađete put koji trenutno ne vidite.
Ne shvatajte ništa lično
Jedna od najtežih prodajnih veština je naučiti da se nosite s odbijanjem. Zvuči kao težak zadatak, ali bitno je ne shvatiti odbijanja lično i nastaviti dalje. Neki ljudi vas odbijaju jer trenutno nisu spremni za vaš predlog. Neka vas to ne pokoleba. Ne zaboravite da uspešni ljudi rade stvari koje neuspešni izbegavaju.

Saznajte šta ljudi zaista trebaju
I najbolji prodavac će teško nekome prodati proizvod koji mu ne treba. Uložite vreme u istraživanje toga što možete ponuditi.Možda neko želi da nauči baš veštinu kojom vi vladate i znate je preneti dalje. Ispitajte koje su potrebe ljudi oko vas i rešite ih.
Gledajte ljude u oči
Mala, ali presudna, prodajna veština, kojom pokazujete kupcu da vam je stalo do njega. Uspešni ljudi izbegavanje gledanja u oči doživljavaju kao znak nesigurnosti ili nepoštovanja.
Pokušajte prilikom sledećeg razgovora sa šefom ili klijentom zadržati miran pogled u njihove oči (nemojte buljiti kao da ste u transu), jer prirodan kontakt očima govori "slušam i stalo mi je da znam šta ćeš reći".
Svladajte veštinu "follow up"-a
Kako bi se osećali da se upišete na fitness, i da vas trener nazove nakon prvog treninga da vas pita kako ste? Pravi prodavci znaju da se na taj način dobija klijenta za ceo život.
Ako želite da uspete, brinite se za ljude oko sebe. Ako ste kolegi na poslu pomogli pre nedelju dana, pitajte ga kakav je danas status njegovog problema, je li napredovao. Ako ste vlasnik kompanije, nazovite klijente i pitajte ih je li sve u redu s proizvodom.

Budite svesni da ljudi kupuju vas
I najveštiji prodavac ne može prodati bez ugodne ličnosti. Ljudi prvo kupuju vas, a onda proizvod koji prodajete, što znači da vam prvo moraju verovati i da im se morate svideti. Radite na sebi, čitajte motivacione knjige i gledajte snimke na YouTube-u. Tako ćete postaviti temelje za uspeh.

SKINI APLIKACIJU

glas javnosti android
glas javnosti IOS


POVEZANE VESTI




KOMENTAR