Sjajna je vest da u Srbiju potencijalno može da dođe neki automobilski gigant jer to podrazumeva široku lepezu lanca snabdevanja, veliki broj zaposlenih i moguće podizvođače, a zasigurno i podizanje društvenog proizvoda, kaže profesor Ekonomskog fakulteta Slobodan Aćimović povodom izjave predsednika Aleksandra Vučića da se vode pregovori u tom pravcu.
Srbija je trenutno, kako je rekao Vučić, u pregovorima sa dva velika proizvođača automobila.
- Mi sada pregovaramo sa dva fantastična proizvođača automobila, srce i dušu ću da ostavim da jedan dođe, jedan je među najvećim evropskim, a drugi među najvećim svetskim. Tresem se od straha da dobijem pozitivan odgovor jer znam da je to spas Srbije - rekao je Vučić na televiziji Pink.
Prema mišljenju profesora Aćimovića, koji na Ekonomskom fakultetu predaje grupu predmeta koji se bave logistikom, saobraćajem i infrastrukturom, generalno gledano svaka nova investicija je za Srbiju - dobra.
- Čini mi se da se nama sada posebno otvaraju šanse jer će definitivno biti nekog premeštanja kompanija i kapitala koje su bile više vezane za Rusiju i Ukrajinu. Jasno je da će možda čak i neke ruske firme, a zasigurno neke evropske, iz različitih branši, dolaziti kod nas - rekao je Aćimović.
Međutim, kako dodaje, iako je vest o mogućnosti da u našu zemlju dođe gigant autoindustrije lepa, možda nije toliko lepa kao što bi bila pre, recimo, pet ili šest godina.
- Treba imati na umu da je automobilska industrija u problemima i često su pokidani ili usporeni lanci snabdevanja i to ne samo zbog sukoba u Ukrajini, već i zbog dvogodišnjih problema izazvanih pandemijom kovida. Dakle, iako je automobilska industrija uvek vrlo propulzivna i najbolja moguća privredna grana, sada i sama ima problema, pa stoga ipak treba biti obazriv kada govorimo o mogućim efektima za Srbiju - smatra Aćimović.
Na pitanje o kojim bi automobilskim kompanijama mogla biti reč, Aćimović kaže da se najverovatnije radi o "Folksvagenu", koji je i pre nekoliko godina kod nas bio aktuelan.
- Mislim da je "Folksvagen" tada ipak izabrao Tursku, ali je koliko sam shvatio na kraju odustao od te investicije. U tom smislu je vrlo moguće da je sada kod nas reč upravo o toj investiciji o kojoj se govorilo pre nekoliko godina. To mi ukazuje i na značaj "Folksvagena" jer svaka pametna kompanija investira u vreme krize u nadi da će to tržište početi skokovito da raste uz, naravno, potpuno smirivanje u lancima snabdevanja u automobilskoj industriji i vraćanje bar na one kovid uslove poslovanja, s obzirom na to da su uslovi poslovanja koji se tiču Ukrajine dodatno usporili proizvodnju u automobilskoj industriji - zaključuje Slobodan Aćimović za Sputnjik.