Velikom broju đaka pružena je psihosocijalna kao i podrška za učenje, u sklopu projekta koji je EU finasirala sa dva miliona evra, piše u saopštenju.
Trogodišnji projekat „Premošćavanje digitalnog jaza u Srbiji za najugroženiju decu“, su realizovali ministarstvo prosvete Srbije i Dečju fond UN (UNICEF). uz finansijsku podršku EU, kao odgovor na potrebe učenja na daljinu izazvanih kovidom.
Od novembra 2020. ; do septembra 2023. u Srbiji je 30 osnovnih škola dobilo ukupno 1.890 tableta i 60 laptop računara, a pedagoški asistenti još 250.
Podršku za učenje dobilo je 5.500 učenika u 30 škola, a više od 900 nastavnika pohađalo je obuku za unapređenje pedagoških i digitalnih kompetencija.
Pružana je i psihosocijalna podrška a stručni saradnici su nakon obuke na školskom i lokalnom nivou u 10 opština, u brojne preventivne, promotivne i interventne aktivnosti uključili više od 17.000 učenika.
Uz to, Nacionalna mreža psihologa i pedagoga, kao sastavni deo projekta, organizovala je veliki broj vebinara u cilju podrške školama i lokalnim mrežama stručnih saradnika, piše u saopštenju.
Projekat je finansiran iz sredstava EU i vredan je dva miliona evra bespovratne pomoći, a realizovan je u 30 lokalnih samouprava.
Zamenica šefa Delegacije EU u Srbiji Plamena Halačeva je kazala da su deca i ugrožene osobe dve kategorije stanovništva kojima će EU uvek posvetiti najveću pažnju i pružiti podršku.
„EU će nastaviti da podržava akcije koje vode ka inkluzivnijem i pravednijem društvu uključujući, kroz predstojeću kampanju posvećenu premošćivanju digitalnog jaza, još jednu ranjivu grupu – naše starije sugrađane“, rekla je ona.
Glas javnosti/N01S