"Globalna tržišta su sada preplavljena jeftinijim električnim automobilima. A njihova cena se veštački zavisi od ogromnih državnim subvencija", rekla je predsednica Evropske komisije Ursula fon der Lajen u svom godišnjem obraćanju parlamentu bloka.
Evropski proizvođači automobila su shvatili da žele da se bore za proizvodnju jeftinijih električnih vozila i da stave tačku na vodeći položaja Kine u razvoju jeftinijih modela prilagođenih potrošačima.
Kineski proizvođači električnih vozila pojačavaju napore da prošire prekomorska tržišta kako se konkurencija intenzivira kod kuće, a domaći rast usporava. Kineski izvoz automobila porastao je za 31% u avgustu nakon skoka od 63% u julu, prema podacima Kineskog udruženja za putnička vozila (CPCA).
"Global markets are now flooded with cheaper Chinese electric cars.
— European Commission (@EU_Commission) September 13, 2023
And their price is kept artificially low by huge state subsidies.
We are launching an anti-subsidy investigation into electric vehicles coming from China."
— President @vonderleyen #SOTEU 2023 pic.twitter.com/1xSiv3VzmM
Od novih električnih vozila prodatih u Evropi ove godine, 8% su proizveli kineski brendovi, u odnosu na 6% prošle godine i 4% u 2021, prema automobilskoj konsultantskoj kući Inovev.
Akcije kineskih proizvođača električnih vozila pale su nakon saopštenja EU. Akcije BID-a trgovale su se 4,5% više pre vesti, da bi potom zatvorile 2,8%. Nio (9866.HK) je pao za 1%, a Kspeng (9868.HK) za 2,5%.
U aprilu je osnivač kompanije Nio rekao da bi se kineski proizvođači električnih vozila trebali pripremiti za mogućnost protekcionističke politike prema njima od strane stranih vlada jer koriste svoje prednosti u pogledu troškova kako bi proširili izvoz.
Glas javnosti