Glas Javnosti

OVO SU NAJVEĆE BOLESTI SRPSKOG OBRAZOVANJA! Evo šta pokazuju rezultati PISA testova

Društvo
Autor: Glas javnosti

Od danas, pa sve do 18. aprila, đaci u školama Srbije biće podvrgnuti svojevrsnom PISA testiranju koje procenjuje osobljenost mladih da razumeju i koriste date informacije u rešavanju problema iz svakodnevnog života.

Srbija se prethodnih godina kotirala izuzetno loše, a sagovrnici Nove saglasni su u mišljenju da se u obrazovanje ne ulaže dovoljno, da se mora promeniti odnos društva prema obrazovanju, ali I prema prosvetnim radnicima, a kao jedan od najvećih problema podvlače zastareo sistem kojem je potrebna dugoročna reforma koja će dati rezultate.

Aleksandar Markov ispred foruma beogradskih gimnazija navodi da ne očekuje preterano velika odstupanja u rezultatima ove u odnosu na prethodne godine. 

„Ne verujem da će išta biti drugačije, brinem da se da će možda, biti lošiji“, navodi Markov. 

On smatra da je neophodno modernizovati obrazovni sistem, s obzirom da se u većini škola koristi metodologija koja se primenjivala pedesetih godina prošlog veka. 

„Srpski sitem nije reformisan, učenici ne umeju da primene znanja u praksi, onog momenta kada završe školu, misle da je to kraj. Problem je što ne učimo na svojim greškama. Reforme se ne sprovode, đaci uče po modelu, u obrazovanje se ne ulaže, a poimanje istog u društvu – nije dobro. Možda glavni problem je zastarelost sistema“, zaključuje Markov.



Jasna Janković iz Unije sindikata prosvetnih radnika navodi da se kao zemlja nismo pomerili I da smo konstantno na začelju.

-„Mi smo poslednjih decenija stalno u nekim reformama, koje ne daju konkretne rezultate“, navodi ona dodajući da je najveća greška zapravo neprihvatanje činjenice da grešimo, a umesto toga sistem podleže stalnim reformama koje imaju za cilj brze promene, što nije moguće.

Jankovićeva podvlači da smo prethodnih godina imali priliku da stalno prisustvujemo situacijima u kojoj nadležni ministri krivicu svaljuju na svoje prethodnike.

„Mi stalno pravimo nove strategije, gubimo vreme I očekujemo iste rezultate. U obrazovanje se ne ulaže dovoljno, ne postoji individualizam, dok je u odeljenjima prevelik broj učenika, a oni su naučeni kako imaju svoja prava, ali ne I obaveze. A povrh svega toga, pozicija nastavnika je degradirana I to jeste veliki problem“, zaključuje Jankovićeva.



PISA tesitranje, ove godine u Srbiji sprovodi se nad 7.600 petnaestogodišnjih učenika iz 193 škole, koje su odabrane nasumičnim izborom.

Đaci u Srbiji su 2003. godine bili prvi put podvrgnuti ovoj vrsti testiranja. 

Rezultati objavljeni 2019. godine zakucali su srpsko obrazovanje za pod: Svaki treći učenik u Srbiji, star 15 godina, funkcionalno je nepismen. 

Srbija je prema rezultatima tog istraživanja ispod proseka zemalja članica Organizacije za ekonomsku saradnju i razvoj (OECD), koja ga i sprovodi.



Prethodnih godina, Srbija je od zemalja u regionu, jedino bila bolja od Bosne I Hercegovine I Crne Gore, dok su tradicionalno ispred naše zemlje Hrvatska I Slovenija. 

Na vrhu liste PISA testiranja nalaza se azijske zemlje, sa Kinom na samom vrhu, dok su na našem kontinentu dobro kotirane zemlje sa severa Evrope.


 

BONUS VIDEO


SKINI APLIKACIJU

glas javnosti android
glas javnosti IOS


POVEZANE VESTI




KOMENTAR