Aplaudirati političaru zato što je izgradio bolnicu, školu, puteve, javnim novcem je isto kao i aplaudirati bankomatu jer vam je isplatio vaš novac.
Ove reči često kruže društvenim mrežama kad se počne pričati o tome kako se troši novac građana i građanki.
U hvalospevima na sopstveni račun nedavno je, reklo bi se, prevazišao sam sebe. Kako je objasnio putevi, pruge, fabrike - kao da nisu postojali u Srbiji nije ni postojalo, a sada imamo komplatnu infrastrukturu. Građani Srbije bi trebali da budu zahvalni i zato što dobijaju penzije i plate. Mada izbori su prošli, a kampanji bi trebalo da smo videli kraj.
U martu 2017. godine trebalo bi da Srbija prvi put po broju kilometara autoputa pretekne Hrvatsku, koja je velesila po pitanju broja autoputeva. Među ostalim obećanjima koja su neispunjena, jesu ona Vučićeva obećanja da će autoput Beograd-Boljare biti završen do leta 2018. i da ćemo na leto iste godine moći autoputem do Grčke i Bugarske.
O putevima je tokom 2019. godine, očekivano, najviše pričala ministarka Zorana Mihajlović. U analizi obećanja za ovu godinu, bilans je takav da je od deset obećanja, ministarka ispunila jedno - da će deonica Surčin-Obrenovac biti otvorena krajem 2019. "Ni započeto” je kao ocenu dobila jer Pančevački most nije rekonsturisan do kraja 2018. godine. Nije započet ni brzi put Šabac - Loznica, pa je izvesno da neće biti izgrađen 2020. kako je obećano. Isto važi i za obećanja da će radovi na auto-putu do granice sa Crnom Gorom i auto-put Niš - Merdare - Priština biti završen do 2020. godine.
"Možemo da očekujemo da će Železnica Srbije za tri godine imati oko 500 kilometara pruge koja će biti revitalizovana ili će čak nekih stotinak (kilometara) biti izgrađeno. Očekujem da će se za dve i po godine od Beograda do Novog Sada vozom putovati 30 minuta”, rekla je Zorana Mihajlović 2014. godine.
S obzirom da niti je za tri godine obnovljeno 500 kilometara pruge, već 215, niti je izgrađeno 100 kilometara novih koloseka, već 35, niti se od Beograda do Novog Sada putuje pola sata, već tri puta duže, ministarka Mihajlović za sva ova obećanja dobila je "neispunjeno”.
Rekonstrukcija Pančevačkog mosta do kraja 2018. godine takođe je bilo jedno od obećanja koji su dobili ocenu - ni započeto. Istu ocenu je dobio da su počeli radovi na pruzi Stara Pazova-Novi Sad.
Što se tiče fabrika, radnih mesta i investicija, ni tu ne manja različtih ocena političkim akterima koji su i odlučivali o svemu ovome.
Mediji su pisalo o posledicama po životnu sredinu koje mogu da uslede u određenim slučajevima. Istinomer je analizirao i kako država pomaže strane gubitaše, šta se desilo sa snom o „srpskom mercedesu”, ali i kako su prošli radnici i šta sve preživljavaju u nekim od fabrika.
Za izjavu da IMT počinje proizvodnju do kraja 2018, Ana Brnabić je dobila ocenu – neispunjeno.
U opširnim analizima Istinomer je utvrdio da postoje firme koje su u Srbiji poslovale i planirale proširenje poslovanja i pre nego što je Aleksandar Vučić bio na bilo kojoj od najviših funkcija, tako da je predsednik za izjavu da je doveo „malenog Doktor Etkera” i da „očekujemo od Boša treću fabriku” dobio oceno „zloupotreba činjenica”.
"Što se tiče 10.000 evra samo u tri fabrike je dato 10.000 evra subvencija po radnom mestu. Mi smo dali ni u jednom ili u jednom. U svim ostalim slučajevima je to bilo ranije”, izjavio je Vučić 2016. godine, za šta je dobio ocenu neistina.
Od pola milijarde evra, koliko je procenio Vučić u januaru 2016. da vredi aerodrom „Nikola Tesla”, već avgusta iste godine je rekao da će za njega tražiti „najmanje 310 miliona evra”.
Početkom 2018. godine, saznali smo da aerodrom na koncesiju na 25 godina dobiti francuska kompanija Vansi. Premijerka je u mart u 2018. najavila da će ugovor o koncesiji biti objavljen biti objavljen do septembra te godine, ali ovo obećanje nije bilo ispunjeno. Ovaj ugovor do danas nije objavljen.
Istinomerova analiza o aerodromu objavljena je u dva nastavka - Aerodrom, priča o nama i Aerodrom, priča o nama (drugi deo).
Istinomerov tajmlajn govori o aferama koje su bile u direktnoj vezi sa osavremenjavanjem aerodroma od 2001. godine do odluke o koncesiji za aerodrom „Nikola Tesla“ 2018. godine, kako kaže Istinomer.