U zdravstvu, Gejts smatra da bi veštačka inteligencija mogla da oslobodi zaposlene od određenih poslova, posebno na polju birokratije, ali i popunjavanja doktorskih formulara za vizite.
Pomoć doktorima da pregledaju što više pacijenata
Milioni ljudi u siromašnim zemljama nemaju ni mogućnost da ih doktor pregleda, a veštačka inteligencija bi mogla da poveća produktivnost doktorima da pregledaju što više pacijenata. Moguće je i da bi AI mogla da pomogne u lečenju pacijenata koji ne žive blizu ili nisu u mogućnosti da dođu do lekara.
Veštačka inteligencija se već sad koristi da analizira zdravstvene podatke, pa čak i da osmišljava lekove, a naredna generacija moći će da asistira u predviđanju negativnih efekata i doziranju lekova.
Promene u školama i poljoprivredi
Za poljoprivredu u siromašnim zemljama, Gejts piše da bi veštačka inteligencija mogla da pomogne u pravljenju semena specifično prilagođenog da raste u lokalnim klimatskih uslovima, kao i da razvije vakcine za stoku. Sve to je od suštinske važnosti u trenutku kada se klimatski uslovi menjaju i stvaraju još veći pritisak na poljoprivrednike u siromašnim zemljama.
Gejts predviđa i da će AI transformisati obrazovanje u narednih pet do 10 godina tako što će moći da prilagođava obrazovni sadržaj svakom učeniku, kao i da nauči šta motiviše, odnosno uzrokuje gubitak interesovanja kod svakog pojedinca.
Veštačka inteligencija će takođe moći da pomogne u pravljenju nastavničkih planova i proceni stepena razumevanja određenih tema kod učenika.
Lični pomoćnici na bazi veštačke inteligencije, opremljeni ogromnim znanjem o kompaniji i industriji, mogli bi da predstavljaju i važan resurs sa kojim bi zaposleni mogli da komuniciraju.
„Sa pojačavanjem i pojeftinjenjem računarske moći, sposobnost četbotova da iznose svoje ideje sve više će ličiti na to da imate obrazovanog radnika koji bi mogao da vam pomogne sa raznim poslovima“, piše Gejts.
„Čak i kada se tehnologija usavrši, učenje će i dalje zavisiti od odnosa učenika i nastavnika. Poboljšaće, ali nikada zameniti, odnos učenika i nastavnika“, ističe Gejts.
Takođe dodaje da je veoma važno da se veštačka inteligencija učini dostupnom u siromašnim sredinama širom sveta, kako deca u njima ne bi zaostajala, prenosi RTS.