Glas Javnosti

Namirnice koje treba izbegavati ako želite bolju koncentraciju

Zdravlje
Autor: Glas javnosti

Ponekad se čini nemogućim da se koncentrišete dovoljno dugo da završite posao ili školu.

Sedimo za računarom sa najboljim namerama, da bismo na kraju prebacili između deset različitih kartica jer je naš fokus bilo gde osim na zadatku koji nam je pri ruci.
Anksioznost, depresija, nedostatak sna i dosada mogu prouzrokovati probleme sa koncentracijom, ali ishrana takođe može imati ulogu u tome.

Kada je u pitanju ova veza, dijetetičar Ja Boaki je za HuffPost rekao da je važno zapamtiti da pojedinci imaju različite reakcije na hranu i da se mogu nositi sa različitim zdravstvenim problemima.
Dakle, postoje neke namirnice i pića za koje naučna istraživanja pokazuju da zaista mogu da ometaju našu koncentraciju. Lekari i dijetetičari su otkrili najveće krivce.
Peciva i beli hleb
Neurolog dr Arif Dalvi rekao je da jednostavni ugljeni hidrati, kao što su peciva i beli hleb, mogu da izazovu skok šećera u krvi, što zauzvrat može da izazove probleme sa koncentracijom. Boaki se složio, objašnjavajući da kada je šećer u krvi previsok ili prenizak, to može izazvati probleme sa koncentracijom, a jednostavni ugljeni hidrati mogu ga izazvati.
Veoma slana hrana
Ako za ručak imamo instant supu, pomfrit, čips ili sendvič sa raznim vrstama mesa, moguće je da ćemo tokom popodneva imati problema sa koncentracijom, kaže Dalvi.
On objašnjava da hrana bogata soli može izazvati neravnotežu elektrolita. Kada se to dogodi, to izaziva upalu u mozgu koja može ometati kratkoročno pamćenje i koncentraciju.
Gazirana i slatka pića
- Pića poput gaziranih pića mogu izazvati brz porast šećera u krvi, praćen padom šećera u krvi. Dakle, dok ova pića u početku preplavljuju mozak glukozom, što bi teoretski pomoglo u koncentraciji, kasniji pad šećera negira ovu kratkoročnu korist i zapravo nam otežava održavanje fokusirane koncentracije - upozorava dijetetičarka.
Kafa
Kafa je još jedno piće kojem se mnogi ljudi okreću da poboljšaju koncentraciju, ali i Dalvi i Boakie kažu da previše može pogoršati koncentraciju.
- Ako malo popijete, to može da vas učini budnijim, ali ako nastavite da pijete sve više i više, koristi nestaju. To je zato što previše kofeina može nekoga da učini nervoznim ili uznemirenim - zaključio je Dalvi.


Glas javnosti/ P04S

BONUS VIDEO


SKINI APLIKACIJU

glas javnosti android
glas javnosti IOS


POVEZANE VESTI




KOMENTAR