Glas Javnosti

KAKO DA IZGLEDATE MLAĐE: Ovih 5 vežbi garantuju mladelački izgled

Zdravlje
Autor: Glas javnosti

Kako funkcionišu naše telo i um kad imamo 20, 30, 40, 50 ili više godina donekle zavisi od genetike, ali i od navika koje smo usvojili u životu i koje svakodnevno sprovodimo

Godine koje imate su samo broj i vrlo često ne odgovaraju pravom fizičkom stanju. Na njih svakodnevno utiču navike u ishrani, vežbanju, stepen stresa kom ste izloženi, kvalitet sna i mnogi drugi faktori.

Prava starost našeg tela određena je maksimalnom količinom kiseonika koju možemo da unesemo tokom vežbanja i označava se kao VO2max. Ova cifra može se koristiti i kao indikator kardiovaskularne izdržljivosti.

Ukoliko je količina kiseonika koju unosimo tokom vežbanja ispod proseka u poređenju sa ljudima naših godina, to je pokazatelj da smo zapravi fizički stariji nego što to krštenica pokazuje.

S druge strane, ukoliko je količina kiseonika koju unosimo tokom vežbanja iznad proseka u poređenju sa našim vršnjacima, imamo šansu da “vratimo sat unazad” i postanemo mlađi kako godine odmiču.

Da biste izračunali pravu starost vašeg tela, potrebno je da izmerite obim svog struka (u nivou pupka), a onda da izmerite broj otkucaja srca u minuti tokom mirovanja i u kalkulator koji pokazuje pravu fizičku starost unesete dodatne podatke. Kalkulator možete da pronađete na OVOM LINKU

Istraživači su tražili vezu između VO2maxa i dugovečnosti i ustanovili da postoji korelacija između maksimalnog unosa kiseonika i očekivane dužine života. Rezultati studije su takođe pokazali da su oni sa najgorim merenjima VO2max imali 82 odsto veći rizik od prerane smrti od onih čija je starost bila ista ili manja od hronološke starosti.

Koje vrste treninga će vas podmladiti?

1. Aerobik i tegovi su dve ključne reči. Radite aerobne vežbe naizmenično sa vežbama snage u ukupnom trajanju od pet sati nedeljno.

2. Radite gimnastiku. Prilagodite težinu vežbanja vašem fizičkom stanju i ne idite preko “crvene granice”.

3. Isprobajte joga asane, jer blagotvorno utiču na telo i popravljaju držanje. Odgovaraju svima, bez obzira na godine i fizičku spremnost.

4. Plivanje je odlična vežba, jer angažuje mišiće celog tela i ujedno manje opterećuje zglobove u odnosu na druge vežbe poput trčanja ili vožnje bicikla.

5. Ples je aerobna vežba koja će vam podići energiju i raspoloženje.

Ali, pre bilo koje od navedenih vežbi neophodno je da zagrejete mišiće da ne biste “zaradili” povrede. Započnite fizičku aktivnost preskakanjem vijače, džogiranjem i potom trbušnjacima u trajanju od 10 minuta.

(Ona.rs)

BONUS VIDEO


SKINI APLIKACIJU

glas javnosti android
glas javnosti IOS


POVEZANE VESTI




KOMENTAR



 


AKTUELNE VESTI S MREŽA



HOROSKOP