Glas Javnosti

EUFORIJA PROĐE A JAVLJA SE ČAK I KRIVICA: Uzbuđenje zbog kupovine nove garderobe brzo bledi

Zanimljivosti
Autor: Glas javnosti

U relativno kratkom vremenskom periodu ono što je nekada bilo novo i uzbudljivo, prestaje da nas privlači

Veliki broj ljudi oseća veliko uzbuđenje nakon kupovine nove garderobe. Ipak, naučnici su ustanovili da ovaj osećaj vrlo brzo bledi i ne traje dugo, piše "The Sun."

Da smo postali potrošačko društvo, nema sumnje, a tome u prilog govori i novo istraživanje.


Najnovija studija ustanovila je da uzbuđenje zbog kupovine novog odevnog predmeta bledi nakon samo četiri nošenja, a čak se pretvara i u krivicu zbog potrošenog novca.

Sjaj nakon kupovine nove garderobe ne traje dugo, čak je 22 odsto njih priznalo da je uzbuđenje zbog kupovine novog odevnog predmeta prolazno.

Čak 17 odsto potrošača kazalo je da nakon kupovine razvija sumnju da li im se zaista sviđa kupljeni komad, a čak 56 odsto njih priznalo je da se kupovina pretvara u krivicu.

Kognitivni psiholog dr Karolin Mer kaže da je naš mozak stimulisan novostima, ali se brzo navikava na nove stvari.


- U relativno kratkom vremenskom periodu ono što je nekada bilo novo i uzbudljivo, prestaje da nas privlači. Nivo dopamina opada, pa smo motivisani da tražimo novi izvor uzbuđenja – kazala je ona.

- Na sreću, pozitivan ishod možete da postignete tako što ćete kupiti ono što znate da ćete voleti i tako što ćemo brinuti o našoj odeći koju imamo – dodala je psiholog.

Istraživači su ustanovili da mnogo ljudi oseća krivicu zbog previše potrošenih para na garderobu i zbog kupovine odeće koja im zapravo nije ni bila potrebna, piše portal Ona.rs.

S druge strane, 57 odsto ljudi oseća veće zadovoljstvo kada uspe da kupi odevni predment koji je bio na rasprodaji.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu.

BONUS VIDEO


SKINI APLIKACIJU

glas javnosti android
glas javnosti IOS


POVEZANE VESTI




KOMENTAR