Glas Javnosti

ŠTA NAS ČEKA NAREDNE GODINE: Trendovi putovanja koji će definisati 2023

Putovanja
Autor: Glas javnosti

Posle dve godine skoro paralize usred pandemije COVID-19, 2022. je obeležila povratak putovanja širom sveta. Prema Svetskoj turističkoj organizaciji Ujedinjenih nacija (UNVTO), proteklih 12 meseci bilo je u znaku oporavka, a dolasci međunarodnih turista su se skoro utrostručili između januara i jula 2022. godine – za 172 odsto više u poređenju sa istim periodom 2021.

I dok je 2022. bila godina oporavka, 2023. je spremna da bude godina ponovnog pronalaska. Poseban izveštaj, ovaj sa Booking.com-a, predviđa da će narednih 12 meseci biti vreme "kreativnog osmišljavanja" putovanja usred celog haosa sa kojim se svet suočava.

Višegeneracijska putovanja nastavljaju da rastu u popularnosti

Dok višegeneracijska putovanja postoje već više od nekoliko godina, ovaj trend je dobio obnovljeno značenje i zamah nakon zahteva za izolacijom globalne pandemije. - Porodična putovanja nastavljaju da se razvijaju u više generacija kao način da se nadoknadi vreme i uspomene propuštene tokom pandemij - rekla je Dženifer Spac, osnivač i izvršni direktor Global Family Travels-a. - Porodice koje nisu provodile mnogo vremena zajedno tokom pandemije traže svrsishodna putovanja na listi za ponovno povezivanje i povezivanje, piše portal Ekapija.


Odmor na plaži će biti prioritet

Podaci iz Oktobarske ankete Travelzoo-a od 15 miliona članova otkrili su da je 57% putnika zainteresovano za odmor na plaži 2023. godine, zatim 53% onih koji gledaju na kulturno-istorijska putovanja i 44% koji se raduju putovanju u narednoj godini.

- Naročito nakon Covida, plaža se smatra destinacijom koja nudi i suštinski beg i puno otvorenog prostora. Klasične destinacije kao što su Florida, Kalifornija i Havaji će imati stalnu potražnju u narednoj godini, što znači da će svako ko traži bekstvo na obali ili na ostrvu želeti da rezerviše ranije.


2023. postaje godina velikog preporoda Azije

Prvi region koji će zatvoriti svoje granice 2020. godine usred globalne pandemije COVID-19, Azija će doživeti veliki proboj 2023. godine, predvideo je Berna. U očekivanju te realnosti, Intrepid je bio fokusiran na oživljavanje i pokretanje putovanja širom Azije.
- Japan je poslednja zemlja koja se ponovo otvara, a Intrepid je ponovo pokrenuo 12 putovanja u trajanju od 7 do 24 dana—uključujući prepoznatljivu Japansku avanturu prave hrane i Japan: pešačenje, biciklizam i kajak - kaže Berna. 

- Druga značajna putovanja njihov veliki povratak 2023. uključuje mongolski Nadaam festival i 10-dnevne događaje iz Južne Koreje. Takođe će biti nekoliko potpuno novih putovanja iz Intrepida za 2023. uključujući 11-dnevnu stazu Hike Trans Butan i 15-dnevno putovanje Tibet: Peking do Katmandua, tokom kojeg putnici provode dva dana na najvišoj železnici na svetu.

Set-Jetters

Stručnjaci iz Expedia-a su nedavno skovali termin "Set-Jetting" kao odgovor na neočekivani trend putovanja koji se pojavljuje za 2023. Taj trend je 61% putnika koji kažu da su rezervisali putovanje inspirisano gledanjem televizijske emisije. (I da budem iskren, ko nije želeo da odleti na Siciliju nakon što je gledao Beli lotos?). - Istraživanja pokazuju da su TV emisije sada glavni izvor inspiracije za putovanja, prevazilazeći uticaj društvenih medija- kaže Melani Fiš, putovanja stručnjak i šef globalnih odnosa sa javnošću za Expedia Brands.
- Najbolje destinacije uključuju Novi Zeland—sa svojim pejzažima predstavljenim ove godine i Veliku Britaniju, koja je bila pozadina za nekoliko istorijskih drama, uključujući Bridgerton i House of Dragon. Dodatne žarišne tačke uključuju kosmopolitske gradove Pariz i Njujork—zahvaljujući hit emisijama Emili u Parizu i Inventing Anna.

Obrazovni itinereri o klimatskim promenama

Kako naša klima koja se zagreva postaje sve strašnija i ostaje samo nekoliko godina za akciju, putnici postaju sve savesniji i pitaju se kako da budu pažljiviji u putovanju i da smanje ili nadoknade emisije ugljenika, rekao je Spatz iz Global Family Travels-a. Turistički brendovi odgovaraju na ovu potražnju na mnogo različitih načina. Za globalna porodična putovanja koja su uključivala razvoj obrazovnih avantura čiji je cilj da inspirišu klimatske akcije među učesnicima. Najvažnije je da je kompanija nedavno pokrenula revolucionarnu transformacionu avanturu na Islandu. Jedinstveno osmišljeno putovanje, koje je neutralno ugljen-dioksidom, uključuje svedočenje iz prve ruke o dramatičnim promenama koje se dešavaju na Islandu kao rezultat klimatskih promena i uranjanju učesnika u živu nauku.


Porodična putovanja usredsređena na ljudska u odnosu na digitalnu vezu

Iskustvo porodičnog putovanja nakon COVID-a izgrađeno je oko proširenja dečjih horizonata sa stvarnom ljudskom vezom, pored davanja prioriteta "zelenom vremenu" u odnosu na vreme ispred ekrana, kaže Berna. Porodični asortiman Intrepid Travel će sada imati 93 ture sa nekoliko novih iskustava koja će biti dodata 2023. godine.

Wellness novog talasa

Još jedan pogled na velnes trendove za narednu godinu uključuje sve inventivnije načine za uključivanje aktivnosti lečenja u planove, kaže Fish. - Wellness retreat nije novost, ali ono što je u trendu za 2023. nisu ista stara odmarališta za jogu - objasnio je Fish. - Ono što vidimo su odmarališta koja nude sve vrste zanimljivih, neobičnih velnes odmora. Gledam pčelarstvo, ishranu pečuraka, ishranu domaćih biljaka i crtanje botanike.


Putovanja će ostati budžetski prioritet

Čak i nakon godine koju je obeležila rekordna inflacija i nadolazeći potencijal recesije, putnici će nastaviti da daju prioritet svom odmoru 2023. U okviru istraživanja Travelzoo-a, ogromnih 78% ispitanika reklo je da planira da potroši raspoloživi prihod na slobodno vreme putuju sledeće godine, u poređenju sa 33% onih koji su izjavili da će iskoristiti svoj dodatni novac za popravke u kući i 29% koji nameravaju da potroše dodatni novac na večeru.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu.

BONUS VIDEO


SKINI APLIKACIJU

glas javnosti android
glas javnosti IOS


POVEZANE VESTI




KOMENTAR