Ključni nalaz istraživanja je da se između 2013. i 2021. godine povećalo vreme koliko ljudi zadržavaju odeću. Kaputi i jakne imaju očekivano najduži vek trajanja, šest godina, dok veš traje u proseku 2,7 godina. Prosečan čovek poseduje po 15 pari čarapa, od kojih dva para retko nosi. Isto važi i za veš. Kad je reč o majicama, od 12 koliko prosečno ima, tri su zanemarene.
Ispitanici danas farmerke nose četiri godine u poređenju sa 2013. godinom, kada su ih nosili tri godine. Haljine u ormaru čuvaju 4,6 godina (ranije 3,8), a majice 4 godine (ranije 3,3 godine), prenosi portal Ekapija.
Stvari koje su kupljene polovne kao vintidž, ispitanici zadržavaju godinu i po duže od onih koje kupuju nove - 5, 4 godina u poređenju sa 4 godine za nove stvari. Ukoliko je stvar popravljana, to će uticati da je zadržimo još 1,3 godina duže.
Iako izveštaj pokazuje da stvari čuvamo duže, i dalje ne koristimo veliki procenat garderobera. Zato WRAP predlaže kompanijama da obezbede alternativne modele poput pretplata za iznajmljivanje.
Britanci troše 4 mlrd GBP mesečno na odeću
Među ključnim razlozima zbog kojih ispitanici poseduju, a ne nose određene stvari, jesu kupovina stvari za određenu priliku (to posebno važi za haljine, formalne pantalone, često i za suknje i bluze); odeća više nije udobna (posebno farmerke, suknje, majice); odeća više nije prioritet (dukserice, trenerke, kaputi).
Uprkos velikom broju odevnih predmeta u garderoberima, nema promene potrošačkih navika. Skoro svaki drugi ispitanik kupuje odeću bar jednom mesečno, dok svaki osmi to radi jednom nedeljno. Izraženo u novcu, prosečan čovek potroši 76,53 funte mesečno na odeću, dok kupoholičari troše 133,06 funti. U totalu, populacija Velike Britanije troši procenjenih 4 mlrd GBP mesečno na odeću.
Najviše kupoholičara je među mladima - 81% mladih od 18 do 24 godine kupuje odeću bar jednom mesečno. Svaki drugi građanin, tačnije 54%, voli da kupuje vintidž i polovne stvari, s tim što su žene ipak sklonije toj vrsti kupovine. Polovna odeća najmanje je privlačna starijima od 65 godina.
Neki od cirkularnih modela koje WRAP predlaže kompanijama uključuju pretplatu za iznajmljivanje odeće, za šta je zainteresovano 40% ispitanika. Tu je i klasično iznajmljivanje gde se plaća po iznajmljenom komadu, kao i apcikliranje i popravka za koju je raspoloženo 58% ispitanika.