Brojke RAC Charge Watcha — koji je deo RAC-a, automobilske organizacije — pokazuju da sada vozače električnih vozila koji koriste gore navedenu infrastrukturu košta u proseku 63,29 penija (72 centa) po kilovat satu za punjenje vozila.
RAC objašnjava da to znači da brzo punjenje od 80% za "tipični električni automobil porodične veličine" korišćenjem baterije od 64 kWh košta u proseku 32,41 funti (oko 34,87 USD).
RAC je saopštio da je povećanje rezultat "velikog rasta veleprodajnih cena gasa i električne energije". Onima koji koriste "ultra-brze" punjače prosečno je porastao trošak punjenja za 25% prenosi Telegraf
Analiza je takođe pokazala da će "vozač koji isključivo koristi brzi ili ultrabrzi punjač na javnoj mreži sada plaćati oko 18 penija po milji za električnu energiju", rekao je RAC.
"To se može uporediti s 19 penija po milji za benzinski automobil i 21 penija po milji za dizelski, na bazi nekoga ko vozi prosečno 40 milja na galon", navodi se dalje.
Uprkos navedenom, RAC je primetio da bi mnogi korisnici električnih vozila uglavnom punili kod kuće, gde je struja jeftinija, prenos Seebiz.
Budući da će Garancija cene energije britanske vlade uskoro stupiti na snagu, cena po milji za električno vozilo prosečne veličine iznosila bi otprilike 9 penija za punjenje kod kuće, ako se vozi na razumno efikasan način. Punjenje od 80% kod kuće koštalo bi £17,87, rekao je RAC.
"Za one koji su već prešli na električni automobil ili razmišljaju o tome, i dalje je slučaj da punjenje van doma košta manje od punjenja benzinskog ili dizelskog automobila, ali ove brojke pokazuju da se razlika smanjuje jer rezultat enormnog povećanja cene električne energije", rekao je Sajmon Vilijams , predstavnik RAC-a za električna vozila.
"Ove brojke vrlo jasno pokazuju da su vozači koji najviše koriste javne brze i ultrabrze punjače oni koji su najviše pogođeni", dodao je Vilijams.