Glas Javnosti

KentKart traži međunarodnu arbitražu protiv Srbije zbog naplate prevoza u Beogradu

Društvo
Autor: Glas javnosti

Turska kompanija KentKart podnela je zahtev za pokretanje međunarodnog arbitražnog postupka protiv Srbije zbog usluge naplate prevoza, objavila je danas Nova ekonomija.

Međunarodni centar za rešavanje investicionih sporova (ICISD) je 1. aprila ove godine registrovao zahtev KentKarta za pokretanje arbitražnog postupka koji je u toku.
Srbiju će u ovom slučaju predstavljati Ministarstvo spoljnih poslova, Ministarstvo privrede i Državno pravobranilaštvo.
Grad Beograd je prošle godine jednostrano raskinuo ugovor sa kompanijom Kentkart Southeast Europe, koja se bavila naplatom karata u beogradskom prevozu.
Ugovor je sklopljen 2021. godine na 13 godina i osnovano javno preduzeće Naplata prevozne usluge.
Zbog raskida ugovora turski Kentkart Global uputio je 20. marta 2023. godine republičkim organima Srbije obaveštenje o nameri pokretanja postupka.
Srbija i Turska, kako je navela Nova ekonomija, imaju potpisani bilateralni sporazum o zaštiti stranih investicija, na osnovu koga je predviđeno da ukoliko dođe do kršenja ugovora strani investitor o tome treba da obavesti nadležne organe.
U okviru perioda od šest meseci, putem pregovora i konsultacija, strane spora treba da pokušaju da nađu rešenje mirnim putem, pre pokretanja međunarodne arbitraže.
Kompanija Kenktart Global sa sedištem u Turskoj većinski je vlasnik firme Kentkart Southeast Europe, a koja se godinama bavila naplatom i kontrolom karata u beogradskom prevozu.
Šapić: Priložićemo dokaze da je ugovor sa Kentkartom bio štetan i da oni treba da plate nama
Predsednik Privremenog organa Grada Beograda Aleksandar Šapić izjavio je danas da će na suđenju po tužbi turske kompanije Kentkart, koja je upravljala sistemom naplate karata u Beogradu, zbog raskida ugovora, biti priloženi dokazi da je taj ugovor bio štetan i da ta kompanija treba državi da isplati određena srestva.
Šapić je ponovio da je ubeđen da se neće doći do tog izbosa i da "ceni da ne može da bude više od milon evra".
- Njihovi zvanični prihodi su bili između 100 i 300 mil EUR godišnje, zvaničan profit te firme, i po svim logikama na to mogu da se referišu što se tiče potencijalnog gubitka, ali mi ćemo dati dokaze da je ugovor bio štetan po grad i da ne treba ni to da dobiju, nego obrnuto - da oni treba gradu da isplate određena sredstva - kazao je on.

Dodao je da je Grad već podneo krivične prijave i da ih tužilaštvo ispituje, uz ocenu da su ugovori koji su bili potpisani sa tom firmom, potpisani "bez ikakvog osnova i logike".
Šapić je naveo i da je siguran da se država neće dogovarati oko poravnanja sa kompanijom Kentkart, ističući da su mnogi nakon raskida ugovora govorili da će Grad morati da plati stotine miliona evra odštete, a da je sadašnji zahtev 17 mil EUR.
- A obično zahtev ide na višestruko veću cifru nego što očekujete, tako to funkcioniše u pravnoj praksi, ali videćemo - dodao je predsednik Privremenog organa.
Upitan o kašnjenju radova na autobuskoj stanici, Šapić je ponovio da radovi kasne zbog toga što grad funkcioniše kroz Privremeni organ, ali da bi do sredine juna trebalo da bude završena pristupna saobraćajnica zbog koje sve kasni i da će autobuska do tada biti puštena u rad.

Glas javnosti /E03S 

BONUS VIDEO


SKINI APLIKACIJU

glas javnosti android
glas javnosti IOS


POVEZANE VESTI




KOMENTAR