Italian sounding je fenomen koji definiše način putem koga se koriste, na etiketama i ambalažama, imenovanja sa geografskim referencijama, slikama te bojama koji ukazuju da je proizvod iz Italije te i deo tradicije te zemlje kada zapravo uopšte nije tako.
Dovoljno je staviti italijansku zastavu ili reč Italija pa da prevareni kupci pomisle da kupuju autentičan italijanski proizvod.
Tek malim slovima, i ne uvek, na etiketama mogu da se pročitaju rečenice tipa: slično italijanskom, vrsta poput, imitacija, po tradiciji, ili po tipičnom receptu iz Italije.
- Italijanska vina su okarakterisana po razlici koja garantuje kvalitet proizvoda, dakle ako na etiketi pročitate DOC, to znači da se definiše proizvod koji ima kontrolisanu oznaku porekla s obzirom na to da je podvrgnut verifikaciji i kontroli Italijanskog javnog institucionalnog tela i različitih subjekata unutar lanca snabdevanja. DOCG podrazumeva još veću proveru i ograničeniju količinu proizvodnje - kaže šef projekta Uživanje u evropskoj kvalitetnoj hrani Vitorio Emanuele Pizani.
Lažni italijanski proizvodi koje u ovoj zemlji ne poznaju, a u Australiji, Americi, Kanadi i na Balkanu se prodaju kao autentični, daleko su od kvaliteta.
Kupci često bivaju u zabludi da kupuju dobar, kvalitetan proizvod čije je poreklo italijansko kada se zapravo radi o parmezanu koji se proizvodi u ostatku sveta, vinu "Barberi" koje se proizvodi u Rumuniji - a ne regionu Pijemonte, "Kjantiju" iz Kalifornije kao i ostalim proizvodima koji koriste italijanske reči ili one koje su im slične poput "Krešeko" iz Nemačke koji zvuči skoro identično slavnom italijanskom proseko.