Ovo je jedna od prvih lokacija na Diznijevoj izložbi u čast stogodišnjice, koja putuje širom sveta u narednih pet godina.
Osnovana od dva brata pre tačno sto godina, 16. oktobra 1923. godine, kompanija Volt Dizni izrasla je od malog studija za animaciju u Kaliforniji u konglomerat za zabavu od više milijardi dolara koji je zarobio srca i umove mnogih generacija i ugradio se u popularne kulture.
Povodom stote godišnjice kompanije, izložena je ogromna kolekcija od više od 250 retko viđenih artefakata, rekvizita i umetničkih dela, najveća kolekcija koju je arhiva kompanije ikada sastavila.
Nekoliko koraka dalje od staklenih papuča iz Pepeljuge (2015) nalazi se kožni novčanik koji se koristi za stvaranje zvuka škripavih cipela patuljaka u Snežani i sedam patuljaka (1937).
Postoji nekoliko interaktivnih elemenata, a komad jedinstven za izložbu u ExCel Londonu je kopija romana PL Traversa, Meri Popins u parku, koji ima rukom pisanu belešku Voltu Dizniju od autora.
Beki Klajn, direktorka arhive Volta Diznija, objasnila je da je snimanje Diznijevog ogromnog spektra priča i tehničkog napretka kompanije tokom godina predstavljalo ogroman izazov.
„Ono što smo uradili je da smo, umesto da pričamo hronološku priču, odlučili šta ćemo da uradimo je da se vratimo samim našim korenima, u 1923. i Voltu Dizniju i Roju Dizniju, našim osnivačima, i pogledamo šta su oni uradili, a mi još uvek radimo. danas. A onda, umesto da ide hronološki, svaka galerija predstavlja jednu od filozofija Volta Diznija", rekla je ona.
Jedan od specijalnih rekvizita na izložbi je snežna kugla katedrale Svetog Pavla iz Meri Popins (1964).
Održana od Džuli Endruz u filmu tokom pesme "Feed the Birds", izložba projektuje ptice na kultni rekvizit kako bi ga oživela u svom izlaganju.
Erik Goldberg, animator i direktor Walt Disney Animation Studios, rekao je: „Ono što izložba dobro prikazuje jeste širina onoga što je Diznijeva kompanija uradila i onoga što je Volt uradio. „Ove slike na zidu ili monitorima su okidač za ljude da kažu o, da, sećam se toga. Nekako podseća ljude koliko je Dizni deo njihovih života."
Neke od Diznijevih prethodnih produkcija kritikovane su zbog prikaza likova koji nisu belci i elemenata seksizma.
To su pitanja koja je kompanija pokušala da reši u rimejkovima kao što su filmovi Aladin (2019) i Mala sirena (2023) kroz raznovrsnije uloge i revidirane scenarije - potez koji drži Dizni u široj kulturnoj debati.
Dr Sabrina Mitermajer, koja istražuje kompaniju Volt Dizni na Univerzitetu u Kaselu u Nemačkoj, rekla je da su oni „još uvek na sredini puta sa mnogo ovoga“.
„Mislim da sada više ne mogu samo da snimaju filmove o princezama, a ni to ne bi trebalo da rade“, rekla je ona. „Sada smo u trenutku kada ljudi imaju nostalgiju za filmovima devedesetih."
„Ono sa čime sam odrasla je već, znate, staro i već se ponovo ažurira za noviju publiku jer smo takođe shvatili da tu ima nekih stvari koje možda više ne idu s vremenom u smislu feminizma, prikazivanja žena. , i tako dalje."
Postoje dve slične izložbe koje će putovati u inostranstvo.
Dok će jedna ostati u Londonu do januara 2024. godine, druga će biti prikazana u američkom gradu Čikagu od novembra 2023., a uskoro će biti objavljeno još lokacija širom sveta.