To je san svakog ambicioznog reditelja. Ne samo da ste angažovani da snimite film, već zapravo uspevate da dovedete projekat do kraja, izbegavajući prepreke i katastrofe, sve dok ne dobijete sve snimke koji su vam potrebni da dovršite svoje 90-minutno remek delo. A noćna mora svakog ambicioznog reditelja? Da posle svih tih godina rada, publici nikada neće biti dozvoljeno da vidi bilo šta od toga.
Ta noćna mora se ostvarila prošle nedelje za Dejva Grina. Režirao je Kojot protiv Akmea, kombinaciju igranja uživo i animacije vredne 70 miliona dolara sa Džonom Sinom i Vilom Arnetom u glavnim ulogama, u kojoj Kojot iz crtanih filmova Road Runner planira svoju osvetu kompaniji koja proizvodi njegove neispravne gadžete. Prema izveštajima, publika volela je Grinovu komediju prilagođenu porodici, pa biste mogli pretpostaviti, posle meseci štrajkova pisaca i glumaca, da bi Holivud bio oduševljen što je objavi. Umesto toga, studio koji stoji iza filma, Varner Bros Diskaveri, objavio je u četvrtak da Kojot protiv Akmea neće biti prikazan ni u bioskopima ni na Vornerovom sopstvenom servisu za striming, Maks. „Sa ponovnim pokretanjem Varner Bros Pikčrs Animejšn u junu“, stoji u zvaničnom saopštenju, „studio je pomerio svoju globalnu strategiju da se fokusira na bioskopska izdanja. Sa ovim novim pravcem, doneli smo tešku odluku da ne idemo napred sa Kojot protiv Akme."
Ali zašto? Nema ništa loše u tome da studio promeni pravac, ali ako je Kojot vs Akme završen, zašto ga ipak ne objaviti? Odgovor je, očigledno, da distribucija i promocija filma toliko doprinose ukupnim troškovima da mu je teško ostvariti profit. Za studio može biti jeftinije da odbaci film kao "otpis poreza" i vrati milione dolara. Ali strategija je legalna samo ako se film nikada ne prikaže. U stvari, mora prestati da postoji. Grin je rekao da je „izvan devastacije“. Ipak, postoji nada da će se Vil Kojot vratiti u život, kao što to često čini. U ponedeljak je objavljeno da će Varner dozvoliti Grinu i njegovim kolegama da prodaju film drugim potencijalnim distributerima. Ali drugi filmski stvaraoci koji su doživeli sličnu sudbinu nisu bili te sreće.
U aprilu 2022, VarnerMedia se spojila sa Diskaveri Inc i postala Varner Bros Diskaveri, i od tada je novi izvršni direktor konglomerata, David Zaslav, odgovoran za niz kontroverznih mera za smanjenje troškova. Najneverovatniji od njih dogodio se u avgustu 2022, kada je studio ukinuo blokbaster DC superheroja, Betgrl, vredan 90 miliona dolara, koji je već bio snimljen. Lesli Grejs je glumila kao najnoviji borac protiv kriminala u Gotam Sitiju, pored Majkla Kitona kao Betmena. Ali, uprkos toj zadivljujućoj glumačkoj ekipi, vrhunska ekipa studija procenila je da će film propasti, pa su smanjili gubitke. "Ožalošćeni smo i šokirani vestima", napisali su reditelji Adil El Arbi i Bilal Falah na Instagramu. „Još uvek ne možemo da verujemo.
Takođe prošlog avgusta, doneta je ista „teška odluka“ o crtanom filmu o Skubi Duu od 40 miliona dolara, Skubi! „Ovo je stvar za koju sam radio celu svoju karijeru i to se konačno dogodilo“, rekao je reditelj Dejv Kurinski. „A onda je, kao što možete zamisliti, neverovatno razočaravajuće to što to ne izađe na videlo.
Čini se da se filmovi više ne doživljavaju kao umetnička dela – pa čak ni kao zabava. Oni se vide kao stavke u bilansu stanja, manji detalji u globalnoj korporativnoj strategiji i male komponente u portfoliju intelektualne svojine.
Ipak, možda bi Varner Bros Diskaveri trebalo pažljivije da pogleda svoj brend, jer postaje poznat kao studio bez poštovanja prema radu svojih zaposlenih.