Glas Javnosti

OSMACI OVE GODINE NAJVIŠE ZAINTERESOVANI ZA BIOLOGIJU: Istorija, hemija i fizika sve više zaostaju

Obrazovanje
Autor: Glas javnosti

Prošle godine osmaci birali najviše biologiju za izborni predmet na završnom ispitu, a ove godine geografiju

Učenici koji su završili osnovnu školu prošle godine su po prvi put birali jedan od pet predmeta kao treći na završnom ispitu za upis u srednje škole, a najpopularnija je bila biologija.


Tako se čak 38 odsto (24.307 učenika) odlučilo baš za ovaj predmet a nakon toga sledila je geografija sa 28 odsto (18.243 učenika) i istorija sa 16 odsto (10.544 učenika).

Budući mali maturanti manje interesovanja imali su za hemiju i to svega 9 odsto (5.999 učenika) dok ih se osam procenata (5.270 učenika) odlučilo za fiziku. 

Kako su mediji prošle godine pisali, većina učenika verovala je da će im ispit iz biologije biti najlakši pa su ga zato i birali. 

Razlog za to je, verovatno, bio kombinovani test koji su učenici imali 2022. godine kada se ispostavilo da su pitanja iz biologije bila među najlakšima dok su ostali predmeti bili teži. 


Međutim, ove godine je prevladao predmet koji je prošle godine bio na drugom mestu - geografija. Čak je više učenika biralo geografiju ove godine nego biologiju prošle.  Tako se za taj predmet opredelilo 40,14 odsto budućih srednjoškolaca odnosno 26.041 učenik.

Biologiju će polagati 35,92 odsto odnosno 23.304 učenika, dok se znatno manje učenika prijavilo za ostala tri predmeta: za istoriju - 9,96 odsto (6.458 učenika), hemiju - 7,57 odsto (4.910 učenika) i fiziku - 6,41 odsto (4.158 učenika) .

Ako pogledamo procente, a i krajnje cifre, može se videti da se broj dece zainteresovane za tri manje popularna predmeta, odnosno istoriju, hemiju i fiziku, značajno smanjio u odnosu na prošlu godinu. 

Međutim, ono što je misterija jeste zbog čega su deca biologiju zamenila geografijom.


Nastavnici zaslužni za izbor predmeta

Valentina Ilić iz Sindikata obrazovanja Srbije smatra da su za to, između ostalog, zaslužni nastavnici.

- Sve zavisi do programa i kako se radilo u toku godine. Možda je nešto interesantnije na časovima geografije. Može se desiti da jedna genarcija ima nastavnike koji nešto predaju na bolji način, interesantnije, komunikativnije i onda se deca masovno opredele za taj predmet. Mislim da zavisi od samih nastavnika i to varira iz godine u godinu - rekla je ona.

Dodala je da sigurno postoji puno činilaca koji utiču na ove odluke, ali ne smatra da roditelji imaju puno uticaja, već je više reč o zasluzi nastavnika.


Glas javnosti/D03S

BONUS VIDEO


SKINI APLIKACIJU

glas javnosti android
glas javnosti IOS


POVEZANE VESTI




KOMENTAR