Glas Javnosti

Zašto cene najskupljih torbi na svetu nezaustavljivo rastu?

Moda
Autor: Glas javnosti

Dizajneri naplaćuju sve više cene za svoje najprepoznatljivije torbe kako bi zadržali prizvuk ekskluzivnosti dok balon modne industrije nastavlja da raste.

Cena osnovne Hermes Birkin torbe skočila je za više od 900 evra. Ovaj značajan problem za ljubitelje mode širom sveta je jasan znak da luksuzni brendovi sve više pokušavaju da otežaju pronalaženje svojih najtraženijih proizvoda.

Hermes je nedavno podigao cenu osnovne Birkin torbe od 25 centimetara u svojim prodavnicama u SAD za 10 odsto, i ona sada iznosi 11.400 dolara (oko 10.500 evra) bez poreza na promet, pokazuju podaci foruma za luksuzne torbe „PurseBop“.


Cene ređih modela popularne Birkinice, od egzotične kože poput krokodilske kože, skočile su više od 20 odsto. Pariški luksuzni brend kaže da podiže cene samo da bi nadoknadio veće troškove proizvodnje, ali je ovogodišnje povećanje cena najveće u poslednjih deset godina, ako ne i duže.

A francuski brend se može osećati pod pritiskom da brani svoju reputaciju kao proizvođača najskupljih tašni na svetu. „Birkin premium“ – razlika u ceni između Hermesove torbe i njenog najbližeg konkurenta, Chanel Classic Flap srednje veličine – prema rečima osnivača PurseBopa Monike Arori, smanjila se sa 70 odsto u 2019. na dva odsto prošle godine. Šanel koji je u privatnim vlasništvu podigao je cenu svoje najpopularnije tašne za 75 odsto od pre pandemije.

Značajno povećanje cena referentnih proizvoda luksuznih brendova je mnogo širi trend. Pradina Galleria torba koštaće kupce 4.600 dolara (oko 4.200 evra) – 85 odsto više nego 2019, prema onlajn arhivi „Wayback Machine“. U korak sa ovim trendom su i cene Ladyi Dior torbi Kristijana Diora i Neverfull torbi Louis Vuittona – obe su skuplje za 45 odsto, prema podacima PurseBop-a.

Kako je američki indeks potrošačkih cena porastao za petinu od 2019. godine, luksuzni brendovi moraju da nadoknade veće troškove rada i materijala. Ali povećanje inflacije je takođe način za njih da se izbore sa izazovom koji predstavlja njihov uspeh: kako da održe reputaciju ekskluzivnosti u isto vreme kao i jaku prodaju.

Luksuzni brendovi su izuzetno porasli poslednjih godina, uz pomoć ograničenja zbog kovid-19, kada su potrošači imali manje mesta za potrošnju. Samo odeljenje LVMH-a za modu i kožnu galanteriju skoro se udvostručilo od 2019. godine, sa prodajom od 42,2 milijarde evra prošle godine. Guči, Šanel i Hermes zarađuju više od 10 milijardi dolara godišnje. Jedan od načina da se izbegne prekomerno izlaganje je da se proda manje stvari po mnogo višim cenama.


Mnogi željni kupci više ne mogu da priušte sebi torbe, ali luksuzni brendovi ne mogu rizikovati da izgube grupu kupaca u potpunosti. Ovo može objasniti zašto su brendovi kao što su Hermes i Prada lansirali linije šminke, a vlasnik Guccija Kering je otišao još dublje sa linijom naočara za sunce. Ove jeftinije kategorije mogu biti svojevrsne utešne nagrade, a istovremeno se mogu prodati u desetinama miliona bez rizika od zasićenja tržišta.

„Kozmetika je nevidljiva – osim ako ne uhvatite nekoga kako nanosi ruž i vidite logo, ne možete prepoznati brend“, kaže Luca Solca, analitičar luksuza u Bernsteinu. Većina rasta luksuzne industrije u 2024. dolazi od povećanja cena. Očekuje se da će prodaja ove godine porasti za sedam odsto, pokazuju procene Bernsteina, iako brendovi prodaju samo 1 do 2 procenta više stvari.

Ograničavanje rasta obima na ovaj način funkcioniše samo ako je brend toliko popularan da kupci neće odustati zbog povećanja cena i preći na drugi brend. Neke kompanije su možda podigle cene iznad onoga što potrošači misle da vrede.

Prodaja Pradinih torbica porasla je za nešto manje od  jedan odsto u poslednjem kvartalu, dok jeftiniji sestrinski brend grupe, Miu Miu, raste brže.

Međutim, ovo povećanje cena može izazvati i pomalo nespretna poređenja. Sa cenom većom od 1.800 evra, Burberijeva mala Lola torba danas je oko 40 odsto skuplja nego što je bila pre nekoliko godina. A poređenje cena može navesti kupce luksuznih modnih komada da promene svoju odluku o kupovini. Tako da mogu odlučiti da su isprobani i pravi stilovi poput Louis Vuittonove Neverfull torbe, koja je sada nešto jeftinija od Burberijeve torbe, i dalje bolja kupovina – pogotovo zato što Louis Vuitton torbe bolje drže svoju vrednost na tržištu preprodaje.


Agresivna povećanja cena takođe mogu naterati kupce da pogledaju veb-sajtove polovnih luksuzne robe. Ako se jedva korišćena Prada Galleria torba u odličnom stanju može pokupiti za 1.500 dolara na veb lokaciji za luksuznu preprodaju The Real Real, plaćati tri puta veći iznos za potpuno novu torbu manje je privlačno.

Ova strategija neće raditi za sve, ali za najbolje luksuzne brendove, proširenje spektra cena može pomoći da se rizici rasta drže pod kontrolom.


Glas javnosti/ N01S

SKINI APLIKACIJU

glas javnosti android
glas javnosti IOS


POVEZANE VESTI




KOMENTAR