Glas Javnosti

OVO JE DOKAZ: Kinezi već jesu tehnološki lider

Auto-moto
Autor: Glas javnosti

Električna energija sve više oblikuje svet automobila, približavajući ga tehnološkom univerzumu.

Uzmimo, na primer, Nio, koji je predstavio svoj najnoviji električni automobil, ET9, putem događaja koji je jasno odražavao estetiku Epl-ovih prezentacija iz doba Stiva Džobsa.


Na bini Olimpijskog stadiona u Sianu, jedini prisutan bio je Vilijam Li, izvršni direktor brenda, opušteno obučen bez kravate, što dodatno naglašava promene u vremenu i novi pristup publici. Više od deset hiljada entuzijasta okupilo se da svedoči predstavljanju nove ere - ere koja donosi 900 volti.


Nio ET9 se temelji na inovativnoj arhitekturi koja premašuje dosadašnjih 800 volti prisutnih na nekim modelima poput Audi e-tron GT ili Porsche Taycan, kao i kod velikih brendova poput Hyundai Ioniq 5 i Kia EV6. Povećanje napona je ključna budućnost; mnogi proizvođači, uključujući Maserati, istražuju sisteme od 1,2 kV (1200 volti) radi smanjenja težine i povećanja snage punjenja. U slučaju Nia, platforma dostiže 925 volti, podržavajući brzo punjenje do 600 kW i 765 A, što znači dodatnih 255 kilometara dometa za svega pet minuta, uz opciju korišćenja rezervne baterije za ponovno pokretanje sa punim kapacitetom za samo tri minuta, koristeći Power Swap Station 4.0. Brend planira otvoriti hiljadu stanica za zamenu baterija i 20.000 stanica za punjenje do 2024. godine.


Automobil ima više od 700 konjskih snaga, s dimenzijama 5325 mm x 2016 mm x 1620 mm i međuosovinskim rastojanjem od 3250 mm. Nio ET9 sadrži 525 patenata i 17 svetski poznatih tehnologija, uključujući "bi-vire" šasiju koja nema fizičku vezu između volana i točkova, već elektronika kontrolira obe osovine. Pogon na sva četiri točka uključuje motor sa trajnim magnetom od 340 kW (462 KS) pozadi i indukcionu jedinicu od 180 kW (245 KS) napred, pružajući ukupnu snagu od 520 kV ili 707 konjskih snaga. Performanse i težina nisu navedene, ali cena iznosi 800 hiljada juana, ekvivalentno 102.300 evra. Unapred naručivanje je već moguće u Kini, s isporukama planiranim za prvi kvartal naredne godine.


Enterijer nudi četiri specijalna električno podesiva sedišta, s zadnjim nagibom do 45 stepeni, integrišući 24 patentirane tehnologije. Putnicima su na raspolaganju i sedam električnih zavesa, zajedno s brojnim rešenjima za povećanje udobnosti i bezbednosti. Pored sistema za pomoć vozaču, koji treba da dostigne nivo 2 zahvaljujući novom 32-jezgarnom NKS9031 5-nanometarskom procesoru, tehnološka platforma nudi i SkyOS, operativni sistem obećavajući izuzetno intuitivnu kontrolu različitih funkcija automobila.


Glas javnosti/U01H 

BONUS VIDEO


SKINI APLIKACIJU

glas javnosti android
glas javnosti IOS


POVEZANE VESTI




KOMENTAR