Ako se takav trend nastavi, smatraju oni, to će uticati i na potencijalne investitore da odustanu od ulaganja.
Kad je cena benzina počela da raste, električni automobili su postali još privlačniji, ali sa rastom cena struje, koja je u Nemačkoj za godinu dana porasla za trećinu, ta prednost se istopila. Troškovi punjenja električnih automobila porasli su najmanje za 10 odsto, a očekuje se da će i dalje da rastu, prenosi Gardijan.
Jedan od najvećih nemačkih operatera za punjenje električnih vozila podigao je početkom ovog meseca cenu kilovat-sata sa 43 evro centi na 47 evro centi. Cena super brzog punjenja takođe je porasla sa 68 evrocenti za kilovat, na 75. Čak su i pojedini lanci supermarketa, koji su do sada nudili besplatno punjenje, sada uveli plaćanje za ovu uslugu.
Sve manjoj atraktivnosti ovog tipa vozila u Nemačkoj doprinelo je i smanjenje državnih subvencija za njihovu kupovinu, koje bi od sledeće godine trebalo da se prepolove na 4.500 evra, dok se ukida sadašnja pomoć od 6.750 evra za hibridna vozila.
Jedan od predloga koji bi podstakao kupovinu električnih automobila jeste povećanje poreza za vozila na benzin, ali i se električnim dozvoli da u saobraćaju koriste traku za autobuse, kao i da mogu da parkiraju na određenim parking mestima na kojima ostali automobili ne mogu.
U Norveškoj, koja je među prvima uvela subvencije za električna vozila i široku mrežu mesta za punjenje, dve trećine svih novih automobila tokom prošle godine bili su na struju. To je ovu zemlju postavilo na prvo mesto po broju novih električnih vozila, dok je Nemačka na šestom mestu, sa 13,6 odsto.