Glas Javnosti

VUČIĆ TRAŽIO DA SE PROMENI TRASA BEOGRADSKOG METROA : Prva linija da prođe kroz Prokop

Politika
Autor: Glas javnosti

Rečenica koju je pre dva dana izgovorio predsednik Srbije Aleksandar Vučić, obraćajući se ministru Tomislavu Momiroviću tokom obilaska radova na budućem depou Beogradskog metroa, izazvala je tektonske potrese i lavinu komentara

Javljaju se mogućnosti da će morati delimično da se menja jedan od najvećih projekata u Srbiji.

- Da ne napravimo grešku danas, već da suštinski rešimo saobraćajne probleme u Beogradu. To što je to 2027, to nije daleko, to je za pet, šest godina. Bolje da sada ispravimo tu grešku dok je u projektu, nego kasnije - jasno je poručio Vučić.

Podsetimo, prema aktuelnom planu, prva linija metroa trebalo bi da bude završena do 2028. godine, druga do 2030. ali nijedna od njih neće prolaziti preko Glavne železničke stanice, odnosno Prokopa. Povezivanje stanice "Beograd centar" sa onom na Novom Beogradu predviđeno je tek izgradnjom treće linije, a ona sigurno neće biti završena u narednih desetak i kusur godina.


Predlog, ili zahtev predsednika Vučića, zavisi kako ga je ko shvatio, da se pronađe rešenje po kojem bi prva linija BG metroa išla preko Prokopa, odnosno povezala ga sa brzom prugom Beograd - Novi Sad (kasnije i Beograd - Budimpešta), otvorila je veliku temu da li je to u ovoj fazi planiranja metroa izvodljivo i koliko bi planovi morali da se menjaju.

Nažalost, tokom jučerašnjeg dana o ovoj temi nisu bili spremni da govore iz nadležnih ministarstava, ali ni iz JKP "Beogradski metro i voz", tako da barem od zvaničnika nismo uspeli da saznamo da li će ovo poremetiti radove i rokove za izgradnju dugo iščekivanog metroa.

Međutim, čini se da je jedna od pravih adresa udruženje građana "Po meri metro", koje je osnovano pre nešto više od godinu dana i čija se inicijativa koja je obelodanjena (nažalost i odbijena od nadležnih) u oktobru prošle godine, skoro potpuno poklapa sa onime što je tražio predsednik Vučić!

Naime, oni su se od prvog dana zalazagali da prva linija metroa nakon Beogradskog sajma, umesto na Mostarsku petlju, ide preko Prokopa i Kliničkog centra, a onda na već usaglašenu trasu ka Savskom trgu, odnosno Beogradu na vodi.


Miloš Vučković iz udruženja "Po meri metro" kaže da se predsednikova izjava može smatrati inicijativom na osnovu koje će Komisija za metro na nivou grada Beograda izmeniti plan

 Mi sada možemo očekivati da možda dođe do izmena i da stanica Prokop ipak bude pokrivena prvom linijom - kaže Vučković.

On objašnjava da su promene moguće jer ni gradnja nije krenula.

- Plan metroa je podložan izmenama jer gradnja još uvek nije počela, potrebno je zapravo da se izmeni Plan generalne regulacije šinskih sistema u Beogradu sa elementima detaljne razrade za prvu fazu prve linije metro sistema, i da će tim planom da se vidi da će prva linija pokriti Prokop kao što smo mi prethodno predlagali, i nadamo se, Klinički centar - objašnjava Vučković.


On još kaže kaže da su oni iz Udruženja "Po meri metro" prošle godine ponudili ovaj predlog koji je odbijen uz obrazloženje "da će trećom linijom metroa biti pokrivena stanica Prokop". Naš sagovornik istakao je da je plan koji je usvojen prošle godine u ranom uvidu, pre tri godine imao varijantu da ide preko Prokopa, koju su stručnjaci iz Urbanističkog zavoda, ali i iz kompanije "Ežis" predvideli, ali je ona odbijena.

Iako je moguća promena da prva linija pokrije Glavnu železničku stanicu u prvi mah mnoge obradovala, imajući u vidu udaljenost stanice od centra grada, mnogi su se zapitali koliko je to zapravo izvodljivo?


- Naši stručnjaci iz udruženja potvrđuju da je moguće i izvodljivo ovo izvesti imajući u vidu da izgradnja još nije započela i da se radi o pravnom aspektu, a ne o građevinskom. Mislim da su predsednik Vučić, ali i drugi na vlasti uvideli da se obavezno mora metroom pokriti stanica Prokop, posebno sada kada je pušten u promet brzi voz do Novog Sada, na šta smo mi pre ukazivali - kaže Vučković.

On podseća da im je prošle godine na sastanku sa ljudima iz JKP "Beogradski metro i voz" kao jedno od obrazloženja zašto metro neće ići na Prokop rečeno da ima problema sa zemljištem, i da su na mestu gde su soliteri potencijalna klizišta. Međutim, kako dodaje Vučković, u međuvremenu je pri gradnji jednog solitera utvrđeno da tu ne bi trebalo da bude većih problema pri prolasku linije metroa.

- Svakako da bi trebalo da se izvrše ponovo sve analize i saobraćajne i geološke - zaključuje Vučković.

SKINI APLIKACIJU

glas javnosti android
glas javnosti IOS


POVEZANE VESTI




KOMENTAR