"Tako da se ograničeno možemo govoriti o samim informacijama koje se tiču samog postupka. Desilo se da se pojedine informacije pojave na nekim portalima svega pet minuta nakon što su upućene tenderskoj komisiji. To nije profesionalno i bio je to pokušaj da se ovaj postupak kompromituje", smatra Vukićević.
Vukićević tvrdi da ne zna ko je dostavljao informacije medijima.
"Verujem da će u budućnosti ovaj postupak biti ispitan. Mislim da svi postupci koji se tiču državne imovine treba da budu ispitani", dodala je Vukićević tokom gostovanja na Aplus televiziji.
Ona je navela da postupak i dalje traje i da u njemu učestvuje Svetska banka.
"Oni nisu napustili postupak, i dalje su tu. A Vlada Crne Gore će doneti konačnu odluku za Aerodrome Crne Gore kad se postupak završi, to jest kad tenderska komisija uputi izveštaj Ministarstvu saobraćaja. Ona odlučuje o sudbini Aerodroma", rekla je ministarka.
Vukićević je podvukla da se aerodromi ne prodaju, već se izdaju u zakup.
"Većina evropskih zemalja dala je svoje aerodrome pod koncesiju. Ne radi se o izdaji nacionalnih interesa, ali se svakako radi o važnoj državnoj imovini. Volela bih da se ta odluka donese pažljivo i da to bude širi koncenzus, dakle da to ne bude samo odluka Vlade, već da se o tome govori i u parlamentu. Treba više komunicirati i raspravljati o stvarima koje nas dele", kazala je Vukićević.
Na pitanje da li je bilo pritisaka na članove tenderske komisije, Vukićević je odgovorila da sa tim nije upoznata.
"Prosto, situacija koja se desila u javnosti mogla je kreirati pritisak i tumačiti ga kao pritisak", ukazala je Vukićević.
Vlada Crne Gore odlučila da za mesec dana produži rok za vrednovanje ponuda dostavljenim na tenderu za zakup aerodroma koji formalno pravno traje sedam godina, četiri vlade i nekoliko tenderskih komisija. Priču o dugoročnom zakupu vazdušnih luka počela je vlast Demokratske partije socijalista (DPS), koja je 2019. pokrenula tenderski postupak za koncesije.
Višednevni dramatičan zaplet u postupku obeležilo je upozorenje konsultanta, Međunarodne finansijske institucije (IFC), pre nekoliko dana da će napustititi tu ulogu zato što joj tenderska komisija nije dostavila informaciju o osnovu za faktičku diskvalifikaciju ponude južnokorejske kompanije Incheon International Airport Corporation.
Preko društvenih mreža javno su se jedan drugom suprotstavili premijer Milojko Spajić i njegov potpredsednik i šef tenderske komisije Nik Đeljošaj, koji je optužio eksperta IFC da radi za južnokorejskog ponuđača.
Tender predviđa zakup kroz koncesije dva aerodroma kojima upravlja državno preduzeće Aerodromi Crne Gore, na rok od 30 godina, uz nadoknadu od 100 miliona evra, i ulaganja od 200 miliona.
Vlada je 6. juna saopštila da je stavljena tačka na spekulacije da bi se tender mogao srušiti zbog ostavke pojedinih članova Komisije. Mediji su prethodno objavili da je više članova komisije podnelo ostavke.
U maju je sprovedeno javno otvaranje ponuda na kojem su učestvovala dva ponuđača - Incheon International Airport Corporation iz Južne Koreje i Corporacion America Airports S.A. iz Luksemburga. Ponude su dostavljene u roku predviđenim javnim pozivom.
Francusko-turski konzorcijum Aeroports de Paris TAV, iako je prošao pretkvalifikaciju 2019, nije dostavio ponudu zbog, kako navodi, izmena ključnih odredbi u finalnoj verziji Ugovora o koncesiji, a posebno u vezi sa jednokratnom koncesionom naknadom.
Nova formulacija predviđa obavezu uplate značajnog i nepovratnog iznosa u roku od 30 dana od potpisivanja Ugovora o koncesiji, čak i u slučaju da Ugovor ne stupi na snagu.
U finišu procedure, iz Srbije, koja nije učestvovala na tenderu, ministar finansija Siniša Mali je saopštio da je i ona zainteresovana za koncesiju aerodroma u Podgorici i Tivtu.
Deo stručne javnosti tvrdi da aerodrome uopšte ne treba davati u zakup, da teneder treba poništiti te da celim postupkom treba da se pozabavi Tužilaštvo zbog sumnji za korupciju.
Glas javnosti /B03S