Koka- Kola je vlasnik više od 500 brendova, uključujući Koka-Kolu, Sprajt, Fantu, Nestle čaj i kuću svega i svačega. Tržišna vrednost Koka-Kole je 182,71 milijarde dolara!
Predsednik Tramp je zaintrigirao Ameriku zbog poziva na bojkot jedne od najvećih svetskih kompanija koja vrti stotine milijardi dolara kao portir ključeve TV stanice dok čeka da zaključa studio kad završe poznati analitičari...
Bilo je reči i o štetnom proizvodu kompanije koja goji američku decu tonama šećera koji koristi Koka-Kola. Tramp bi želeo da oslobodi Amerikance slatkastog gaziranog pića, ali mu je milo da se to isto piće prodaje u celom svetu.
IZVOR: Ustupljena fotografija / Reklama Koka kole
Uprkos tome što je američki predsednik Donald Tramp najavio bojkot Koka-Kole jer se ta kompanija protivila zakonu o nekakvom glasanju u Americi ili tamo negde daleko, korisnici intriga su primetili da sam lider ne žuri da odustane od proizvoda kompanije. Boca kole je viđena na Trampovom stolu koju je očigledno želeo da sakrije, ali je nije pomerio dovoljno daleko da bi bila van okvira. Sumnjivo skrivanje. Da je hteo neki sekretar bi je sklonio, ali očigledno su hteli baš da se vidi.
Milijarde Koka-Kole voli i Tramp i svi ostali američki oligarsi te kritiku Koka-Kole treba gledati kao na uspešan američki reklamni štos.
Malo istorijske pozadine. Koka-Kolu je 1886. godine osnovao američki veteran iz građanskog rata Džon Pemblton. Nakon ranjavanja, postao je zavisnik od morfijuma i bio je odlučan da pronađe zamenu za drogu. Inspirisan uspehom vina sa dodatkom listova koke (da,da, listovi koke koje pola Južne Amerike hrani ilegalnim izvozom ). Pemblton je odlučio da u piće doda "kolu", afrički orah koji sadrži kofein. Tada je rođena svetski poznata Koka-Kola.
U prvoj godini postojanja prodavalo se samo 9 boca koka-kole dnevno, Kompanija Koka-Kola danas proda skoro 2 milijarde pića dnevno. To znači da skoro svaka četvrta osoba na planeti, svakodnevno kupuje Koka-Kolu donoseći kompaniji profit više od 40 milijardi dolara godišnje.
Zanimljiva činjenica: Kompanija Koka-Kola poseduje 3 od 5 najpopularnijih pića na svetu i gazduje polovinom celokupnog tržišta gaziranih pića.
Jednostavan odgovor je - marketing. Koka-Kola troši 10% svog ukupnog prihoda na oglašavanje, što je, imajte na umu, oko 4 milijarde dolara godišnje. Ovako veliki budžet omogućava eksperimentisanje i realizaciju najkreativnijih ideja, još jednom demonstrirajući snagu dobrog marketinga i potvrđujući status najprepoznatljivijeg pića. Drugim rečima, daju pare da bi – uzeli veće pare. Reči marketing, kreativnost, eksperiment... Manite se finih reči.
Druga zanimljivost: crveno-beli logo kompanije poznaje 90% svetske populacije, a reč „Koka-Kola” je druga najrazumljivija reč na svetu posle Okej!
U čemu je tajna? Jednostavno. Treba naterati ljudski mozak da brend poveže ne sa gaziranim pićem i šumećim zvukom već sa prijatnim osećanjima, osmehom, sedeljkom sa prijateljima ili odmorom. Omladinu treba naterati na misao o seksu i dugačkim holivudskim poljupcima ala....Klark Gebl. Polovne gospođe moraju da sanjaju jorgan sa Zdravkom Čolićem, a "nazadni momci" modne revije sa Đokom Kortinom u mladosti. To je postignuto kroz veoma uspešne reklamne kampanje.
Glavno dostignuće Koka-Kole je "prisvajanje" Nove godine i Božića. Za mnoge su ovo glavni praznici u godini, pa je stvaranje navike kod dece da je Nova godina ustvari Koka-Kola. "Deda Mraz" je odigrao ključnu ulogu u ovoj priči pre skoro sto godina. Santa Klaus je zamrznuo ruskog Ded Maroza u sred Sibira, a u Srbiji istopio Božić Batu dok je džarao vatru u "Smederevcu" kad je bio položajnik.Sad je monopolista i poji decu ladnom Koka - Kolom i baš ga briga za upalu krajnika.
Pre Koka-Kole, Deda Mraz nije imao sliku koju ima danas. Često su ga prikazivali kao visokog bradatog starca sa vrećom, ali mu je Koka-Kola kroz svoje božićne i novogodišnje reklamne kampanje dala crveno-beli kaput u bojama njihovih brendova. U isto vreme pojavili su se i čuveni polarni medvedi, koji su zajedno sa Deda Mrazom uradili dve važne stvari: bili su usmereni na celu porodicu i stvorili snažnu vezu između brenda i osećaja slavlja i udobnosti. Dodajmo i matore irvase koji besomučno tegle Deda Mraza sa poklonima razmaženoj deci bogatih buržuja što žive u lepim kućama sa kaminom i ćurkom na stolu. Znate li zašto matori Mraz ne zalazi na periferiju gde živi sirotinja?
Vrhunac Koka-Kolinog novogodišnjeg oglašavanja je, naravno, njihov čuveni kamion. Sanke sa irvasima su prevaziđene, a uskoro će mister Mraz leteti i helikopterom ili slati poklone po internetu. Kriza je, nema slobodnih Mrazeva na snegu koji se mnogo brzo topi pa... mnogi će ostati bez posla.
IZVOR: Ustupljena fotografija / Reklama Koka kole
Cilj kampanje bio je da se stvori osećaj da Nova godina ili Božić neće početi dok Koka-Kola ne kaže drugačije. Stvorili su neraskidivu vezu između brenda i praznika. To pokazuje glavnu tajnu njihovog oglašavanja - prodaju ne piće, već emocije.
Još jedna zanimljiva činjenica: Za prikazivanje u Rusiji, originalni video je malo izmenjen kako bi bolje odgovarao lokalnom ukusu. Na primer, imena su prevedena, a pravoslavna crkva je „fotošopirana” u generalni putu prolaska karavana. Zdanje Kremlja je zabranjeno za besplatnu reklamu, a Deda Mraz nije baš velikodušan da Putinu plaća za svoju reklamu.
Zabavna činjenica: Sa populacijom od 23 miliona, Australija je prodavala 250 miliona boca svakog dana tokom kampanje Koka-Kole. Kako u Australiji nema snega i mraza pa irvasi ne mogu da vuku sanke, smišljeni su novi štosevi za decu koja vole da se obmanjuju jer pokloni su pokloni pa se deca raduju a roditelji rade prekovremeno...
Kampanja je ubrzo pokrenuta širom sveta . Korišćeno je 17.000 različitih imena, uključujući boce sa natpisima „Mama“, „Tata“ ili „Prijatelj“. »Roditelj 1 i Roditelj 2 « nije korišćen kao ni fraza «Gej je O` Kej» . Dodata je mogućnost pravljenja sopstvenih prilagođenih boca pomoću konstruktora na veb lokaciji...
Koka-Kola je inteligentna pojava od koje se treba učiti. Sto godina truju i varaju narod i nikom ništa. Pije narod slatku gaziranu vodu i zapiva šljivovicom pa mu sve lepo. Još da nauče rvače i boksere srednje kategorije da piju Koka-Kolu dok u sauni skidaju težinu za sledeći meč...
Američka Koka-Kola , najveći svetski proizvođač bezalkoholnih pića, povećala je neto profit u četvrtom kvartalu 2024. za 11%!
Prema saopštenju kompanije Koka-Kola, neto profit u oktobru-decembru iznosio je 2,2 milijarde dolara. Zarada po akciji porasla je na 0,51 dolara sa 0,46 dolara.
Maloprodajna cena kompanije porasla je za 2%, a prosečna prodajna cena njenih proizvoda porasla je za 9%.
IZVOR: Ustupljena fotografija / Koka kola na ćirilici
Prihod Koka-Kole u Severnoj Americi je porastao za 16%, u Latinskoj Americi za 10%, u regionu EMEA (Evropa, Bliski istok, Afrika) za 6%, a u Azijsko-pacifičkom regionu za 9%.
Prodaja gaziranih bezalkoholnih pića u ovom kvartalu porasla je za 2%, vode, sportskih pića, kafe i čaja takođe je porasla za 2%, a jedino su sokovi, mlečna pića i napitci na biljnoj bazi smanjeni su za 1%.
PS. Čeka se kraj rata u Ukraini pa će cifre poleteti u Negotin i francuski Le Man na trke 24 časa Le Mana. Kupujte akcije Koka-Kole narode !
Sutra ponovo o Koka-Koli. Za portal pričaju naučnici koji se u šećer zdravo dobro razumeju.
Koka-Kola predviđa organski rast prihoda od 5-6% za 2025.
Piše Šone Ninin