Glas Javnosti

Velike šanse za domaće trgovce: Promene među onlajn kupovini

Ekonomija
Autor: Glas javnosti

Prošla godina bila je rekordna za kupovinu na internetu u Srbiji, sa 225.000 kupovina dnevno, pokazuju podaci Narodne banke Srbije. Pažnju kupaca najviše privlače odeća i obuća poznatih modnih brendova. Nedavno je objavljeno i prvo nacionalno istraživanje tržišta elektronske trgovine u našoj zemlji

Više od 82 miliona narudžbina i potrošenih 162 milijarde dinara – rezultat je kupovine na internetu građana Srbije prošle godine. Brojevi su veliki, ali i dalje ispod evropskog proseka. Prednost se daje domaćim onlajn prodavcima, najvažnije su cene, a najčešći kupci su žene – to je ukratko foto-robot kupca u Srbiji.

Zahtevima kupaca prilagođavaju se prodavci.

"Glavni trendovi iz Evrope dolaze i kod nas. Konkretno mislim na pojavu Market Place-a, Pure Players-a kao modela poslovanja, kada firma ima samo internet prodavnicu, dakle nema fizičku prodavnicu. I jedan novi model poslovanja koji se zove Fulfillment, odnosno logistička podrška e-komercima“, kaže Ivan Tanasković, direktor "E-komerc asocijacije Srbije".


"Temu" u padu

Platforma "Temu", koja je prošle godine protresla svetsko tržište onlajn trgovine, beleži pad. Stručnjaci kažu da je to očekivano nakon prestanka agresivne marketinške kampanje, piše RTS.

"Temu će morati da se prilagodi, moraće da nađe način kako da parira drugim platformama, kao što je Aliekspres. Oni su ovom poslovnom strategijom napravili uspeh, ta strategija je bila odlična, ali sada ćemo videti šta će oni da donesu što će biti drugačije u odnosu na konkurente“, kaže stručnjak za marketing Miljan Premović.

Marko Dragić iz Udruženja za zaštitu potrošača upozorava da je sve to kupovina na sopstvenu odgovornost i da nema primene zakona.

"Samim tim, potrošači u Srbiji nemaju mogućnost reklamacije, ni da se pozovu na naše domaće zakonodavstvo“, dodaje Dragić.

Domaći trgovci shvatili šta su njihove prednosti

Slabljenjem svetskih onlajn igrača, priliku dobijaju domaći.


Ivan Tanasković ističe da su domaći trgovci shvatili šta su njihove prednosti: podrška na domaćem jeziku, brža dostava i zamena robe, povrat novca.

Prema podacima Republičkog zavoda za statistiku, građani Srbije preko interneta najviše kupuju odeću i obuću, sportsku opremu, nameštaj i opremu za kuću, kao i hranu.


Glas javnosti/B06S

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu.

BONUS VIDEO


SKINI APLIKACIJU

glas javnosti android
glas javnosti IOS


POVEZANE VESTI




KOMENTAR