Glas Javnosti

RASTURAMO INDUSTRIJU: Prihod 15 najboljih firmi gejming industrije Srbije bio 150 mil EUR u 2022.

Ekonomija
Autor: Glas javnosti

Prihod 15 najuspešnjih gejming kompanija Srbije je u 2022. iznosio 150 mil EUR, što je oko 10% više nego godinu ranije, pokazao je godišnji izveštaj za 2022. godinu koji je danas predstavila Asocijacija industrije video igara Srbije (SGA). U Srbiji radi više od 140 gejming kompanija, studija i timova koji rade aktivnio na razvoju video igara, koji zapošljavanju više od 2.500 ljudi, rekla je izvrš

- U Srbiji je u toku prošle godine objavljena 51 igra, a 94 su trenutno u razvoju. Igre proizvedene Srbije su u toku prošle godine kupljene ili preuzete više od 100 miliona puta - kazala je Obućina.

Dodala je da je više od polovina ispitanih planira da proširuje timove, pa bi u ovoj godini prema najavama trebalo da bude otvoreno 330 novih radnih mesta.


Navela je i da je za tri pozicije u ovom sektoru najteže pronaći kadar, a to su producenti, slično kao u filmskoj industriji, zatim stručnjaci za akviziciju korisnika i sve vrste menadžera.

Naglasila je i da je 46% članova asocijacije zaposlilo studente, odnosno diplomce nakon prakse, a 54 odsto kompanija omogućava praksu, od kojih su 44% plaćene praske.

Programski direktor SGA Relja Bobić naglasio je da gejming industrija u Srbiji ima kontinuirani rast od 10 do 20% godišnje po pitanju prihoda, broja zaposlenih, broja igara koje se produciraju u Srbiji.

- Glavni izazovi za domaće kompanija su previsoki porezi, ali i dvostruko oporezivanje sa SAD, pa su neke kompanije prinuđene da registruju svoje filijale u nekim evropskim zemljama - naveo je on.

Problem, prema njegovim rečima, predstavlja i usklađivanje obrazovanja sa potrebama industrije.

"Svake godine otvoreno je između 300 i 400 novih pozicija u srpškoj gejming industriji i to su neke kreativne discipline, kao i one koje se odnose na tehnologiju", rekao je Bobić.

Dodao je i da igre za mobilne telefone čine oko 45 odsto svih proizvedenih igara, a blizu tom procentu su i igre za PC.

- Najveći deo prihoda dolazi sa tržišta SAD, Nemačke i Velike Britanije - kazao je Bobić.

Direktor Sektora za strateške analize, usluge i internacionalizaciju Privredne komore Srbije Mihailo Vesović podsetio je da gejming industrija u Srbiji zvanično postoji od 2017. godine, a da godišnja istraživanja pokazuju stalan rast od 10%, što se očekuje i u 2023. godini.

- Efekti razvoja gejming industrije su mnogostruko pozitivni za srpsku ekonomiju. Puno se priča o sada već tradicionalnim industrikama kao što su komunikacije ili IT, a malo o gejmingu, što je globalno rastući sektor vredan 350 mlrd USD i ima konstantan rast - kazao je Vesović.


On je istakao da Srbija ima značajan potencijal za dalji rast u gejming industriji, koja ne zavisi samo od IT inženjera, već i od scenarista, grafičkih dizajnera.

- Ovde se prožimaju ne samo tehničke, već i društvene nauke koje mnogi ne vide u osnovi i ocenjuju je samo kao IT sektor - rekao je Vesović.

On smatra da država treba da skopi sporazum sa SAD o izbegavanju dvostrukog oporezivanja, kao i da podstiče srednje stručne škole i fakultete da školuju kadrove koji mogu da doprinesu rastu gejming industrije.

- Potrebno nam je 500 do 1.000 novih inženjera, ali i dizanera, reditelja, scenarista, umetnika, koji bi mogli naći svoju budućnost u gejming industriji - naveo je Vesović.

PKS će ove godine podržati nastup domaćih gejming kompanija na Međunarodnom sajmu Gejmskom u Kelnu, što je prema rečima Vesović, jedan od načina da podrži promocija ove industrije na međunarodnom tržištu, prenosi portal Ekapija.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu.

BONUS VIDEO


SKINI APLIKACIJU

glas javnosti android
glas javnosti IOS


POVEZANE VESTI




KOMENTAR