Glas Javnosti

Pre nego što krenete u KUPOVINU, pročitajte ove savete ukoliko ne želite da SULUDO POTROŠITE NOVAC

Ekonomija
Autor: Glas javnosti

Kupiću sve odjednom, pa da ne idem u prodavnicu deset dana! Ovo je rečenica koju često izgovaramo, a koja u praksi odnese više novca nego što se mislilo.

Ovo su najčešće greške koje ljudi naprave kada idu u kupovinu.

1. Isprobavanje "besplatnih uzoraka"
Mnoge kompanije nude besplatne uzorke za promociju nekih proizvoda i poboljšanje korisničkog iskustva. Povremeno zato nastaje poriv da kupite proizvod koji vam zapravo ne treba i vodi do impulsivne kupovine, osobito ako ne planirate kupovinu unapred.

2. Prečesto odlaženje u kupovinu
Trebalo bi da razmislite o nedeljnim ili mesečnim izletima u trgovinu, imajući na umu proizvode koje obično koristite ili jedete svaki dan. Odlazak u supermarket jednom nedeljno može dobro doći ako kupujete hranu koja bi se uskoro mogla pokvariti. S druge strane, odlazak jednom mesečno pomoći će vam da uštedite na benzinu i putnim troškovima. 

3. Kupovina iz impulsa, a ne iz potrebe
Moramo kupovati hranu, higijenske proizvode i lekove za naš svakodnevni život. Međutim, kada nabavimo proizvod samo zbog toga da ga imamo i taj se proces ponavlja nekoliko puta, onda kupujemo iz impulsa. To se obično događa kada, na primer, idemo u kupovinu na prazan želudac. Kad smo gladni, još više žudimo za svim tim primamljivim i ukusnim slatkišima na blagajni. Sjajan način da to izbegnete je odlazak u supermarket nakon što ste jeli. Druga preporuka je da unapred isplanirate kupovinu kako se ne bi morali vraćati u trgovinu po taj "zaboravljeni artikl", jer bi na kraju mogli otići iz prodavnice s više proizvoda nego što ste nameravali da kupite. Preporučljivo je napraviti jelovnik i napraviti spisak namirnica koji će vam pomoći da odredite prioritete osnovnih stvari, odnosno hrane i sredstava za čišćenje.

4. Kupovina na veliko
Kad god kupujemo pakovanu robu u velikim količinama, osećamo se kao da štedimo tone novca. Međutim, ovi proizvodi mogu sakriti stvarnu cenu i ponekad možemo završiti bacanjem pokvarene hrane. Zato bismo trebali preduzeti potrebne mere koje će nam uistinu pomoći da uštedimo novac i vreme, poput kupovine manjih pakovanja.

5. Dopustite da vas izgled zavara
Kada je reč o voću i povrću, mnoge od nas zanese njihov izgled. Verujemo da je "lepo" jednako kvalitetu. Ipak, u slučaju ovih proizvoda, treba uzeti u obzir još mnogo toga: boja, miris, čvrstoća i veličina takođe su važni. Štaviše, mnoge radnje poliraju voće kako bi izgledalo ukusnije. Dakle, pre nego što odaberete proizvod koji izgleda lepo i sjajno, trebalo bi ga pomirisati i dodirnuti kako bi bili sigurni da je zreo.

 6. Kupovina pakovanog mesa i povrća
Kako bismo meso ili povrće održali svežim, možemo koristiti određene vrste pakovanja poput vakuumske ambalaže. Ali, druge vrste pakovanja mogu predstavljati probleme. Na primer, mogu sadržavati mikrobe koji utiču na hranjive stvari u tim proizvodima. To se događa kao rezultat nepohranjivanja proizvoda u hladnom skladištu ili nepravilne kontrole temperature.

7. Odlazak u kupovinu na kraju dana ili nedelje
Istraživanje je pokazalo da su impulsivne odluke posledica umora povezanog s različitim aktivnostima koje radimo tokom dana. Što se tiče kupovine, to može predstavljati problem ako u supermarket idemo na kraju dana ili u nedelju kada je ljudi više i redovi su duži. Kupovina namirnica ujutro može nam pomoći da skratimo vreme boravka u radnji i izbegnemo bilo kakva iskušenja koja se mogu naći u glavnim prolazima.

8. Ne koristimo svoje cegere ili kese za kupovinu
Postoje neka pravila koja regulišu korišćenje plastičnih kesa u supermarketima kako bi se izbeglo nakupljanje otpada koji će zagađivati okolinu. Štaviše, mnoge ustanove svojim kupcima naplaćuju kese koje koriste. Koristeći vlastite torbe od tkanine ili drugih materijala, ne samo da brinemo o našoj planeti, nego i štedimo nešto novca.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu.

SKINI APLIKACIJU

glas javnosti android
glas javnosti IOS


POVEZANE VESTI




KOMENTAR