Glas Javnosti

POTROŠAČE U SRBIJI OVOG MESECA ČEKAJU NOVINE! Donosimo vam detaljan vodič koji morate da znate

Ekonomija
Autor: Glas javnosti

Novi Zakon o zaštiti potrošača počeće da se primenjuje 19. decembra. Šta to tačno znači za naše građane?

Nema dosađivanja na telefon

Najznačajnije za potrošače jeste uvođenje registra "Ne zovi". To je sistem kojim bi trebalo da se spreči uvaljivanje neželjenih proizvoda potrošačima, uporno zvanje telefonom da bi se ljudi namamili da kupe nešto što im ne treba, a poprilično je skupo.

Registar "ne zovi" podrazumeva postojanje spiska mobilnih i fiksnih telefona koje trgovci više neće smeti da pozivaju da bi nudili svoje robe ili usluge, a brojeve na koje ne žele da budu pozivani u tu svrhu će sami građani proslediti svojim operatorima.

Ukoliko trgovci i dalje zasipaju potrošače reklamnim porukama prekršajni nalog je kazna od 50.000 ili 30.000 u zavisnosti od toga da li je reč o pravnom licu ili preduzetniku, a kasnije ako dođe do sporova kazne su mnogo veće i kreću se od 300.000 dinara do dva miliona dinara za pravna lica, odnosno od 50.000 do 150.000 dinara za preduzetnike.

Majstori ne smeju da nas "pelješe"

Kada je reč o zaštiti građana od nefer majstora, oni će za sve usluge koje koštaju više od 5.000 dinara morati napraviti predračun, sa kojim korisnici njihovih usluga treba da se slože i to pismeno.

Majstori neće moći da daju cenu odokativno, kako je to bilo do sada, a i ne može da zahteva povećanje cene za više od 15 odsto proračuna. Imaće obavezu da  naprave specifikaciju troškova i da napišu šta tačno rade i kupuju, kao i koliko to košta.

Problem može da se reši na licu mesta

Predviđeno je i uvođenje prekršajnog naloga i to za lakše prekršaje. Tržišni inspektori moći će da na licu mesta napišu prekršajnu kaznu trgovcu.

Planirano je unapređenje postupka vansudskog rešavanja potrošačkih sporova, jer će za razliku od sadašnje prakse, trgovci morati da učestvuju u sporu. U svakoj radnji će biti obavezno isticanje obaveštenja da je prodavac po zakonu dužan da učestvuje u postupku vansudskog rešavanja potrošačkih sporova.

Nema više izgovora za zamenu robe

Trgovci više neće moći da koriste kao izgovor u slučaju da ne žele da zamene robu, to što proizvod nema ambalažu.

Organizator putovanja odgovoran za sve greške

Ugovori koji će se sada potpisivati sa organizatorima putovanja ubuduće moraju sadržati sve informacije i sve troškove koji mogu nastati, pa čak i troškove povratka sa destinacije, što je bilo sporno upravo ove sezone tokom požara u Grčkoj i na drugim destinacijama.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu.

SKINI APLIKACIJU

glas javnosti android
glas javnosti IOS


POVEZANE VESTI




KOMENTAR