Glas Javnosti

OPREZ POTROŠAČI: Trgovci lepe stare cene NIŽIM, a onda naplaćuju kao pre SNIŽENJA!

Ekonomija
Autor: Glas javnosti

Potrošači, obično prilikom kupovina naveliko, retko obrate pažnju da li je neki proizvod zaista snižen kao što piše na ceni, a prevaru otkriju teka kad kod kuće pogledaju račun.

 

Iako na prvi pogled deluje da je teč o tehničkom propustu prodavca, pojava toliko uzima maha da je se postavlja pitanje da li trgovci svesno računaju na to da potrošači opažaju samo da je "cena precrtana" i da uopšte više ne obraćaju pažnju na broje, stare i nove cene.

Konkretno, ovoga puta potrošač nam je poslao fotografiju poznatog brenda gde je stara, precrtana cena, i nova, navodno snižena, zapravo jedna te ista i opet je u pitanju marketinški trik, piše Telegraf Biznis.

- U pitanju je opet jedna vrsta obmane potrošača, pogrešno isticanje cena. Marketinski trik, jer trgovci znaju kako prosečan potrošač reaguje kada vidi da je proizvod na "akciji", "snizenju" i da u tom trenutku kada vidi akcijsku cenu retko kada skida prelepljenu cenu da vidi koliko je taj proizvod zaista na popustu - kaže Marko Dragić, pravni savetnik pri NOPS.

Prema njegovim rečima, trgovci to odlično znaju i na psihološki način prodaju proizvod.

- Takođe, trgovac je dužan da iskaže visinu snižene cene, tj. potrebno je da se vidi kolika je bila cena pre popusta - ističe nam on.

Slično je i kada je na proizvodu stara cena prelepljena novom, sniženom, pa na kasi naplate po staroj. Ili kada cena nije ista na rafu i katalogu.

Cene moraju da budu usklađene na rafu i na kasi, jasan je Dragić.

- Sve to je nepoštena trgovačka praksa i takav slučaj moze da se prijavi tržišnoj inspekciji. Takođe, potrošač ima pravo da zahteva da mu se proda proizvod po ceni koja je na rafu - kaže on.

Prema Zakonu o zaštiti potrošača, ukoliko se ovakva situacija prijavi tržišnoj inspekciji, trgovac bi mogao da plati kaznu od 300.000 do 2.000.000 dinara, piše Telegraf Biznis.

- Trgovac je dužan da na nedvosmislen, čitak i lako uočljiv način istakne prodajnu, odnosno jediničnu cenu robe ili usluge, u skladu sa propisima koji uređuju trgovinu - piše u Zakonu. Ovakve situacije se najčešće dešavaju u prehrambenim prodavnicama zbog velikog broja artikala i česte promene cena zbog akcija ili rasprodaje.

Takođe, prema pomenutom zakonu, u slučaju kada je istaknuta cena na rafu niža u odnosu na onu koja je otkucana na kasi, trgovac je dužan da potrošaču plati razliku.

(Glas javnosti)

SKINI APLIKACIJU

glas javnosti android
glas javnosti IOS


POVEZANE VESTI




KOMENTAR