Ukoliko kompanija stekne dobru reputaciju i lojalnu publiku, slobodna je da eksperimentiše sa plasiranjem dodatnih proizvoda, koji uz dobru reklamu, donose odličnu zaradu. Međutim, oni koji ne pronađu put do kupca se gase, ispadaju „iz igre“ i time dobijaju status zombi brenda.
U razgovoru sa Nemanjom Antićem, vlasnikom Military shop-a, približili smo našim čitacoima termin o kome se kod nas tako malo govori.
– Firme i velike kompanije pokušavaju da deferenciraju svoje proizvode, i da uvedu nove, oslanjajući se na postojeću publiku za njegovo plasiranje na tržište, kao i na njihovu lojalnost. Neki prođu u narodu, neki ne, ali oni, na koje publika ne odreaguje pozitivno se otpisuju i tako postoju zombi brendovi. Kada kompanije vide gubitak na jednom artiklu, one ga ugase, odnosno povuku eksperimentalni proizvod sa tržišta. Odnosno ga samo „uspavaju“ dok se ne potroše sve zalihe. U njega se više ne ulaže, ne reklamira se, a sve informacije o tom proizvodu uklanjaju sa zvaničnih sajtova. Često se ti proizvodi doniraju, poklanjaju, eventulno prodaju. Suština je da svaki zombi proizvod predstavlja finansijski gubitak jednoj kompaniji – objašnjava Antić za Bizportal.
Velike kompanije lakše eksprerimentišu sa novim proizvodimaSagovornik ističe da u Srbiji 55 odsto firmi kompletno propadne onda kada propadne jedan brend s kojim su krenuli, pa se malo ko usudi da na tržište plasira nešto novo, ali da naravno postoje izuzeci.
– Ako poredimo američko i srpsko tržište, definitivno je mnogo lakše svetskim, mega kompanijama, posebno onima u Americi, koje imaju na stotine brendova i podbrendova da se služe tom vrstom eksperimenta. Kao što smo već rekli, one se oslanjaju na lojalnost, a tu je i znatno veće tržište. Njima je i lakše sa plasiranjem novih proizvoda, a u slučaju gubitka to im ne predstavlja toliki problem, kao nekim manjim firmama.
Antić objašnjava da postoje domaće srpske kompanije koje se služe plasiranjem podbrenova na tržište, ali da prednost imaju one poznatim i zvučnim imenom.
– U Srbiji se domaće kompanije trude i bore da zadrže dobru prodaju postojećih brendova i poznatih artikala. Konditorska industrija je dobar primer za zombi brendove. Uglavnom se radi o poznatim domaćim kompanijama koje su dovoljno velike, s prepoznatljivim proizvodima, koje mogu da eksperimentišu sa izbacivanjem podbrendova na tržište. One se takođe oslanjaju na veliku bazu kupaca. To su uglavnom proizvodi sa novim, drugačijim ukusima već postojećih proizdvoda, ili nešto poputno drugačije- objašnjava Antić za Bizportal.