Iako katastar redovno odbacuje te zahteve, ponovnim podnošenjem i korišćenjem žalbi stvara se utisak da sistem ne može da se izbori sa njima. Vlasnik nepokretnosti zbog toga trpi pritisak jer mu se u izvodu iz katastra stalno pojavljuju zahtevi za zabeležbu spora u teretima, usled čega gubi poverenje potencijalnih kupaca odnosno ulagača i etiketira se kao problematičan.
Vlasnik nepokretnosti onda postaje laka meta. Suočen sa probijanjem rokova i propašću planova, spreman je za „dogovor“ sa onima koji su mu problem i napravili. Radi se o klasičnoj iznudi. Sličnih pojava je bilo i ranije ali su u poslednje vreme višestruko dobile na zamahu, pa je RGZ odlučio da urgentno reaguje - navode u ovoj instituciji.
Svim katastrima je dato uputstvo kako da slučajeve zloupotrebe zahteva za zabeležbu prepoznaju i kako da reaguju. Takvi zahteve će se odbacivati odmah „s vrata“, tako da im se ne ostavi prostor da uđu u proceduralne zavrzlame. Istovremeno se onemogućava da neki od zaposlenih u katastru dođu u iskušenje da pomažu reketašima prolongiranjem postupaka, izgovarajući se na nedovoljno jasne procedure.
Na ovaj način Zavod je, u okviru zakonskih mogućnosti, maksimalno „zategao“ liniju odbrane prema onima koji rade protiv interesa sigurnosti pravnog prometa i uveo politiku nulte tolerancije za reketaše.
„Međutim, da bi se problem u potpunosti rešio, potrebno je da se uključe svi učesnici. Apelujemo na vlasnike nepokretnosti da nam se pridruže u borbi i da zaštitu od lica koja zloupotrebljavaju podnošenje zahteva samo da bi naneli drugome štetu, potraže i pred sudovima, koji jedino mogu kazniti počinioce“, poručili su iz RGZ, prenosi „Blic“.