- Želimo da damo šansu kompanijama Zapadnog Balkana da se uključe u lanac vrednosti nemačkih kompanija i nemačke industrije. To nije lako, jer nemačke kompanije mogu da kupuju bilo gde na svetu, ali se situacija menja. Bila je pandemija, puno logističkih izazova i zato nemačke kompanije sve više kada je snabdevanje u pitanju gledaju u regione koji su bliži EU - rekao je izvršni član Upravnog odbora Nemačko-srpske privredne komore (AHK Srbija) Aleksander Markus, prenosi portal Ekapija.
Ocenio je da je to velika šansa za kompanije sa Zapadnog Balkana i posebno iz Srbije.
- Došao sam iz Ukrajine letos u Srbiju i bio prijatno iznenađen koliko su kompanije spremne za tržišnu utakmicu. Menadžeri govore pomalo i nemački, komuniciraju, bili su u Nemačkoj pa je primetan afinitet prema nemačkoj ekonomiji u Srbiji. Primetna je i spremnost menadžera da sarađuju sa nemačkim kompanijama - rekao je on.
Kako je dodao, srpske kompanija razumeju koje uslove moraju da ispunjavaju, međutim neophodno je i unapređenje određenih veština, pre svega u standardima menadžmenta i kvalifikacijama ljudi.
Markus je istakao da je teško izmeriti koliko je tradicija ove inicijative doprinela razvoju ekonomskih odnosa Srbije i Nemačke.
- Vidimo da je trgovinska razmena beleži velika povećanja iz godine u godinu. U 2021. godini povećanje je bilo za 25 odsto u odnosu na 2020. godinu, a i ove godine će to povećanje biti iznad 20 procenata. Vrlo smo ponosni na svoju ulogu u povećanju ekonomske razmene Srbije i Nemačke - rekao je on.
Šef međunarodnih poslova BWE Olaf Holcgrefe istakao je da je glavni cilj iskoristiti biznis mogućnosti između kompanija Zapadnog Balkana i nemačkih.
- Potencijali kompanija sa Zapadnog Balkana su velike. Posebno kod proizvodnje metala, plastike i čelika. Mi znamo da su te kompanije na putu digitalizacije i okrenute ka EU tržištu. Sada je vreme da pokažu nemačkim kompanijama potencijal regiona ZB za saradnju - rekao je on.
Tokom osam susreta više od 300 nemačkih kompanija je učestvovalo na uparivanju sa kompanijama sa Zapadnog Balkana, a bilo je više od 3,5 hiljade planiranih B2B sastanaka.