Zapanjujućih 69 odsto generacije „Z“ sada koristi gotovinu više nego pre 12 meseci – više nego generacije X (47 odsto) ili bejbi bumeri (37 odsto), pokazuje izveštaj koji je objavila „Credit Karma“, digitalna finansijska kompanija.
Nalazi pokazuju porast korišćenja gotovine od strane generacije „Z“, koji uče kako da upravljaju novcem koji mogu i da opipaju. Taktika upravljanja budžetom koja se oslanja na gotovinu usmerava ljude da podele svoj novac u različite kategorisane koverte i troše samo za za to predviđene svrhe. Preostali novac stavlja se na štednju.
Znaju kako da uštede– Uobičajeno, novac koji koristite za trošenje se stavlja u kovertu ili registrator dok vam ne zatreba. Ako ne možete da priuštite nešto sa gotovinom koju ste namenili za trošenje na početku meseca, onda živite bez toga – objasnio je Džejkob Čenel, viši ekonomista u LendingTree-u, za MarketWatch.
Prema drugom istraživanju Credit Karma, skoro polovina ispitanika iz generacije „Z“ izjavila je da se oslanja na društvene mreže za finansijske savete, dok je četvrtina njih rekla da je o novcu više naučila od kreatora sadržaja, nego od škole ili iz knjiga.
Kao i kod drugih trendova generacije „Z“, TikTok prednjači, sa haštagom #cashstuffing koji ima neverovatnih 1,1 milijardu pregleda, dok #cashenvelopes uživa 727,4 miliona pregleda, a #cashenvelopestuffing 190,6 miliona.
Finansijska influenserka, Stefani Garsija prikupila je 322.400 pratilaca na TikTok-u tako što je delila video snimke svog nedeljnog upravljanja budžetom, kao i druge finansijske savete. Sistem koverti omogućio je Garsiji da otplati dug po kreditnoj kartici i počne da pravi štedne račune za svoju decu.
– Kada ostavite novac na svom računu, prevučete svoju karticu, vi zapravo ne shvatate koliko novca trošite, jer to nije nešto opipljivo – objasnila je ona.
Generacija Z se trudi da što manje koristi platne i kreditne karticeOna ne koristi gotovinu za sve i još ima nekoliko bankovnih računa i kreditnih kartica, ali se trudi da ih ne dira.
– Znam na šta trošim i znam gde sve ide. To mi daje veću kontrolu. Sada više vodim računa o tome koliko trošim i motivišem se kada vidim da mi se koverte pune – rekla je ona.
Sa druge strane, jedno istaživanje pokazuje da svaki treći pripadnik generacija Z nije finansijski nezavisan i da su manje finansijski pismeni od bilo koje od četiri prethodne generacije.
Pripadnici generacije Z i milenijalci stavljaju sve veći naglasak na finansijska pitanja u svojim romantičnim vezama tako što na početku iskreno govore o kreditnim rezultatima i štednji, sklapaju predbračne ugovore i otkazuju planove zbog novčanih problema.
Glas javnosti /bizportal.rs