Glas Javnosti

ŽIVOT NA VISOKOJ NOZI: Svi misle da je posao stjuardesa lak, evo šta sve ZAPRAVO one rade

Društvo
Autor: Glas javnosti

Moj san je postao moj posao. Sa visina sve izgleda mnogo lepše, čak se i zvezde jasnije vide nego sa zemlje, započela je razgovor stjuardesa Stefana Tasić.

Stefana se ovim poslom bavi skoro tri godine. Kako kaže, zbog kovida, koji je uzdrmao ceo svet, poslednjih godinu dana nije mnogo putovala i radila je uglavnom kratke letove. Do sada je posetila mnoge destinacije kao što su Ženeva, Milano, Pariz, Njujork, Vašington, Los Anđeles, Dubaji, Tursku i da iz svakog mesta nosi samo lepe uspomene, piše "Informer".

Zaduženja stjuardese

- Posao stjuardese nije samo posluživanje na 36.000 metara visine, kao što mnogi misle, nosi sa sobom mnogo veće odgovornosti - kaže Stefana za Informer i dodaje:

- Stjuardesa je pored "konobarice" i majka, medicinska sestra, vatrogasac, a ponekad i bebisiterka.


Njena zaduženja su: da pomogne ukoliko neko od putnika ima panični napad zbog letenja, da pruži prvu pomoć, davanje kiseonika iz boce ili kardiopulmonalne reanimacije, da paze na decu u avionu koliko roditelj putuje sam (da prave hranu, čuvaju bebu kako bi roditelj ručao ili otišao do toaleta), prilikom evakuacije, stjuardesa je zadužena da evakuiše putnike iz aviona (pomoću njenih smernica putnici će znati šta da rade) 

Turbulencije tokom leta

- Kod turbulencije je najbitnije da svi ostanu na svojim sedištima i budu vezani. Kako putnici, tako i osoblje, da ne bi došlo do nekih povreda.

Kada do turbulencije dođe sve staje. Nema posluživanja dok ne prođe.

- Koliko će tako nešto trajati zavisi od vremena i vetra. Kapetani uglavnom unapred znaju kada ćemo imati turbulenciju, pa nam jave kako bi mogli da se pripremimo. 

Na pitanje da li se uplaši u takvim situacijama, Stefana za Informer odgovara:

- Uplašila sam se prvi put kada sam letela, jer tada nisam znala ništa o tome. Sada mi je to postalo sasvim normalno, sastavni deo posla. Sačekam da sve prođe, proverim da li su svi dobro, a onda nastavim gde sam stala.


Dobre i loše strane posla

- Najbolja strana ovog posla je ta što stalno negde putuješ, obilaziš svet, upoznaješ različite ljude, njihove kulture i običaje. Probaš hranu koju nemaš prilike da probaš kod nas u Srbiji. Kada noćimo u nekoj zemlji, smešteni smo u najboljim hotelima. Imamo dosta beneficija - objašnjava ona.

- Međutim, iako zna da bude lepo, kao i svaki posao, ima i onu lošiju stranu. Nemamo fiksno radno vreme, nekada radim šest sati, nekada 16, rano ujutru ili kasno uveče. Prilikom menjanja vremenske zone poremeti se način ishrane i spavanja. Pritisak iz aviona, takođe, dosta utiče na naš organizam. Ne postoji baš mnogo vremena za privatan život, to ume da bude problem, pogotovo ženama koje imaju porodicu ili žele da je osnuju. Više se vremena provede u avionu, nego na zemlji.

Kada je neko nevreme i piloti to vide, često se desi da promene rutu letenja kako bi olakšali sebi, ali i nama. Što se tiče okeanskih letova, turbulencije su neizbežne. 

- Tada ljudima bude muka, a ja se trudim da svi budu na svojim mestima, da niko nije u toaletu, na primer, pogotovo deca, jer lako mogu da se povrede.

Plata stjuardese

- Sve zavisi od kompanije kolika će plata biti. Najčešće se kreću od 1.500 do 2.000 evra, u nekim privatnim kompanijama one budu čak trostruko veće. Međutim, u doba korone se dobija samo osnovna plata od 800 do 1.000 evra, pa nekad mora da se malo pripazi.

ŽIVOTNA DRAMA DRAGANE LOVČEVIĆ: BITKA SA ĆERKOM SUDIJOM DO POSLEDNJEG DAHA





SKINI APLIKACIJU

glas javnosti android
glas javnosti IOS


POVEZANE VESTI




KOMENTAR