„Budući da je Železnička stanica zbog svojih kulturno-istorijskih vrednosti evidentirana kao dobro koje uživa prethodnu zaštitu, Zavod je 21. oktobra 2021. godine, izdao konzervatorske uslove u kojima je preciziran spisak neophodnih konzervatorskih uslova i mera koje treba izvesti u pogledu očuvanja estetskih i kulturno-istorijskih vrednosti objekta i njegovih delova. Između ostalog, precizirano je da „nadstrešnicu iznad glavnog ulaza treba sanirati. Postojeće limom pokrivene delove u zoni vetrobrana treba zameniti staklom. Znatno oštećenu oblogu podlgeda nadstrešnice od mozaičkih pločica treba zameniti novom od istog ili novog materijala koji će obradom i koloritom slediti prvobitno likovno rešenje“.
Cilj konzervatorskih uslova jeste da se obezbedi očuvanje autentičnosti, integriteta i vrednosti zaštićenih projekata i prostora. Zavod daje saglasnost isključivo na arhitektonski deo projekta i ne vrši takozvanu tehničku kontrolu projekta za građevinsku dozvolu.
Zavod za zaštitu spomenika kulture je ustanovljen kao institucija čiji je primarni zadatak očuvanje kulturno-istorijske vrednosti objekata, što uključuje analizu i očuvanje vizuelnog identiteta, estetske i istorijske autentičnosti objekata. Statički i građevinski proračuni, kao i konstrukcijska pitanja nisu deo osnovne nadležnosti Zavoda. Za građevinske i statičke procene nadležni su bili statičari, građevinski inženjeri i druge tehničke struke.
Zavod upućuje izraze najdubljeg saučešća porodicama nastradalih u nezapamćenoj tragediji u kojoj je smrtno stradalo 14 osoba, a tri su teško povređene“, navodi se u saopštenju Zavoda zazaštitu spomenika kulture „Novi Sad“.
Glas javnosti/D06S