To će, kažu, otkloniti veliki deo dosadašnjih nepravilnosti i grešaka kao posledicu ljudskog faktora čime je sigurnost građana u upravljanju nepokretnostima podignut na znatno viši nivo, pišu Novosti.
Preporučuju građanima i svim korisnicima usluga javnih beležnika, sudova, geodetskih organizacija i drugih profesionalnih korisnika RGZ-a, da insistiraju na dobijanju ovog broja koji se u sekundi automatski generiše jer predstavlja jedini dokaz i pravnu sigurnost da je postupak utvrđivanja prava završen, a postupak evidentiranja u katastru nepokretnosti započet.
Uz pomoć ovog broja, građani će moći da prate status predmeta, preuzimanje rešenja na elektronskoj oglasnoj tabli i drugo. Ukoliko iz bilo kog razloga od strane obveznika dostave i profesionalnih korisnika u Republički geodetski zavod ne stignu kompletne informacije koje se odnose na predmetnu nepokretnost, sistem će automatski vratiti paket kao nepotpun čime se građani i privreda štite od zloupotreba, nepravilnosti i grešaka.
- Razlog uvođenja ovakvog sistema je činjenica da je dosadašnji način evidentiranja zahteva od strane javnih beležnika, sudova, geodetskih organizacija i drugih profesionalnih korisnika RGZ-a, dovodio do toga da neophodni podaci koji jednoznačno identifikuju predmetnu nepokretnost kao što su broj katastarske parcele, broj objekata ili broj dela objekta kao i katastarske opštine, ponekad bili izostavljeni što je dovodilo do grešaka i ugrožavanja pravne sigurnosti građana, ali i usporavanja procesa upisa u katastar nepokretnosti - kažu iz Katastra.
- Zbog toga su trpeli i građani i privreda, ali i sam RGZ koji je te elemente morao ponovo ručno da unosi u sistem što je podrazumevalo dodatni posao i vreme za zaposlene i mogućnost pojave grešaka.