Generacijom Z smatraju se ljudi rođeni u periodu od 1997. do 2012. godine i sve je više istraživanja koja pokazuju da su upravo oni teški za saradnju. Ocena je i da ih menadžeri baš ne priželjkuju u svojim timovima, a razloga je nekoliko.
Nedavno istraživanje je pokazalo da vlasnici preduzeća i menadžeri ne gledaju blagonaklono na radnike generacije Z, prvenstveno zbog toga što im je teško da rad
Pomenuto istraživanje sprovela je američka firma ResumeBuilder na uzorku od 1.344 osobe. Anketirani su ljudi na rukovodećim pozicijama u različitim američkim državama o njihovom iskustvu rada sa onima rođenim 1997. godine ili kasnije.
Iznenađujuće, skoro polovina (49%) ispitanika izjavila je da je bilo teško raditi sa generacijom Z "sve ili većinu vremena". U međuvremenu, neverovatnih 79% ispitnaih nazvalo ih je generacijom koju je najteže imati na radnom mestu.
Visokih 59% ispitanika je dodalo da su morali da otpuste zaposlenog iz generacije Z, a 20% poslodavaca ih je otpustilo u roku od samo nedelju dana od datuma njihovog početka.
Nedostatak motivacije i truda
Većina menadžera je navela prava, nedostatak motivacije, truda i produktivnost radnika generacije Z kao razloge zbog kojih im je teško raditi. Neki su rekli da su se radnici ove generacije previše lako "uvredili" na primedbe, što je menadžerima pružilo još jedan razlog da im "daju čizmu".
- U našoj organizaciji, Gen Z sa kojima sam komunicirao može biti iscrpljujuće jer im nedostaje disciplina, a vole da vas izazivaju - rekao je jedan od onih koji su zapošljavali ljude ove generacije, a citirala je publikacija.
- Oni misle da su bolji od tebe, pametniji od tebe, sposobniji od tebe i reći će ti to u lice bez ikakvog osećaja poštovanja ili odgovornosti - naveo je ispitanik.
Stejsi Heler, glavna savetnica za karijeru ResumeBuildera, izjavila je da su im, budući da se većina radnika generacije Z zaposlila tokom pandemije, nedostajale osnove da se prilagode konvencionalnim profesionalnim postavkama.
- Kao rezultat Covid-19 i obrazovanja na daljinu, moguće je da generacijama Z nedostaje osnova da budu uspešniji od starijih generacija na početnim pozicijama. Znamo da se sa radom na daljinu i obrazovanjem, komunikacijske veštine ne razvijaju na kvalitetan način i ljudi teže da rade samostalnije, sa što manje kontakta, rekla je ona.
- Menadžeri za zapošljavanje moraju biti svesni toga kada intervjuišu generacije Z za pozicije u svojoj organizaciji. Ovoj generaciji će možda trebati više obuke kada su u pitanju profesionalne veštine, dodala je.
S obzirom da većina radnika generacije Z tek počinje da radi, takva negativna percepcija među zapošljavačkom grupom možda neće biti dobra za njihove karijere. Odvojena studija koju je sprovela ista američka firma pokazala je da se mladi radnici već osećaju izgorelo i isključeno sa posla, prenosi portal Ekapija.