Glas Javnosti

SEKUNDE SU DELILE DA DOĐE DO KATASTROFE: Avion umalo pao na beogradski auto-put, stjuardese PLAKALE U KABINI

Društvo
Autor: Glas javnosti

U avionu “Flajdubaija” u petak oko 14 časova na pisti aerodroma “Nikola Tesla” desila se drama, koju su sekunde delile da se pretvori u tragediju, a sada su se pojavili i novi detalji te drame.

Let FZ1746 iz Beograda do Dubaija mogao je da bude prekinut svega nekoliko minuta nakon ukrcavanja putnika, jer se letelica "odlepila" od piste suviše kasno.

Panika u kabini, stjuardese plakale

- Ovaj je išao na let od 3.800 + km i trajanja skoro pet sati, pa se može pretpostaviti da je bio pun goriva i putnika. Logično je da mu je trebalo nešto duže vremena i to ide u prilog pretpostavci da su nameravali da polete sa kraja piste i da su tako proračunali. Međutim, kada su shvatili da su zakasnili, u kabini je nastala panika, stjuardese su počele da plaču, ali desilo se čudo i avion se iščupao – navodi izvor "Objektiva".


“Boing 737 MAKS” je već bio u žiži javnosti nakon što se ovaj model letelice indonežanskog “Lion-era” i “Etiopijan erlajnsa” srušio 2018. i 2019. godine. Ukupno je poginulo 346 osoba. Osnovni uzrok obe nesreće bila je greška u softveru za stabilnost leta. Posle druge tragedije, američke vazduhoplovne vlasti su zabranile upotrebu modela “737 MAKS” i zabrana je trajala 20 meseci dok se greške ne uklone.

Pre nekoliko meseci, “Flajdubai” “737 MAKS” je krenuo na poletanje u Varšavi, a da nije dobio dozvolu. Srećom, kontrola letenja je na vreme uvidela i zatražila da se let prekine, tako da je nesreća izbegnuta jer je drugi avion trebalo da sleti na pistu koja se ukrštala sa onom na kojoj je bio “Flajdubai”, piše "Objektiv".


Posada sama odlučila da uzleti kasno

U Kontroli letenja Srbije i Crne Gore (SMATSA)  potvrđuju njihove navode i ističu da je posada vazduhoplova nakon izdate “instrukcije za voženje” u cilju poletanja u smeru 300, sama izabrala spojnicu D za izlazak na poletno-sletnu stazu radi poletanja u odobrenom smeru.

- Poletanje je izvršeno u 13.48, a neposredno nakon poletanja vazduhoplova kompanije “Er Srbija” na liniji Beograd-Tivat, čija je posada takođe koristila spojnicu D za izlazak na poletno-sletnu stazu i poletanje u smeru 300. Deklarisane dužine za poletanje dostupne su u vazduhoplovnim publikacijama koje posade koriste, kao i na signalizaciji uz stazu.

BONUS VIDEO


SKINI APLIKACIJU

glas javnosti android
glas javnosti IOS


POVEZANE VESTI




KOMENTAR