Glas Javnosti

SAMO SAVETI SA INTERNETA! Mladi više veruju influenserima nego roditeljima

Društvo
Autor: Glas javnosti

Svaki četvrti građanin Srbije uzrasta od 12 do 60 godina prati između 10 i 19 influensera, dok svaki deveti kupuje proizvode koji oni preporučuju, pokazali su podaci istraživanja.

Samo istraživanje koje je CeSID sproveo za program Nova pismenost pokazalo je da oni dele i iste stavove kao influenseri koje prate, posebno zato što im ovi uticajni ljudi s interneta slikaju svet "onakav kakvim on jeste".

U proteklih godinu dana došlo je do povećanja praćenja influensera i influenserki na oba nivoa: sada 53 posto građana pasivno prati influensere, u odnosu na 38 posto prošle godine, a njih 13 odsto aktivno (11 odsto pre godinu dana). Što su ispitanici mlađi, to aktivnije prate influensere, koji se polako etabliraju kao poseban medij, i to vrlo uticajan i značajan, rezultati su istraživanja.

Vanja Banković iz organizacije „Propulsion“ izjavila je da trenutno nastaje „jedna digitalna generacija“ i da je tim mladim ljudima potrebna podrška onih članova društva na koje su najčešće upućeni, a to su pre svega roditelji i nastavnici.

„U Srbiji se snažno oseća generacijski jaz u kome su mladi u velikom procentu korisnici društvenih mreža i dobro upoznati sa influenserima, nasuprot populaciji starijoj od 55 godina koja i dalje konzumira tradicionalne medije i za koje su nove mreže, poput Tiktoka, i influenseri udaljeni, a neretko i teško shvatljivi koncepti“, rekla je ona.

Dodala je da samim tim raste nerazumevanje između mladih i roditelja, a strah i stereotipi koji se često gaje prema društvenim mrežama i influenserima čine da se ne razumeju ti novi mediji koji su najmlađima glavni izvor informisanja, formiranja stavova i oblikovanja ponašanja.

Influenser je pojam koji se gradio vremenom, onako kako su se menjale okolnosti, medijske navike i tehnologije, piše u istraživanju.

Dodaje se da influenseri utiču na 40 odsto mladih, a njihov uticaj se povećava spuštanjem starosne granice, pa 50 odsto mladih između 12 i 14, odnosno 42 odsto mladih između 15 i 18 godina kažu da na njih utiču influenseri.
















SKINI APLIKACIJU

glas javnosti android
glas javnosti IOS


POVEZANE VESTI




KOMENTAR