Glas Javnosti

Povećanje plata svim vozačima, mera koja bi trebalo da ih zadrži u Srbiji

Društvo
Autor: Glas javnosti

Ako se bude išlo na meru povećanja plata šoferima, mora da se omogući i GSP-u i privatnicima da imaju finansijskog prostora za tako nešto, ističu prevoznici uključeni u gradski prevoz

Da li će domaći vozači u javnom gradskom prevozu biti zaista zadržani tako što će im plate biti povećane na 100.000 dinara? Ovu meru s ciljem sprečavanja odliva domaćih šofera čija mesta već popunjavaju njihove kolege iz inostranstva najavio je gradonačelnik Aleksandar Šapić. Ali, ako se može suditi prema prvim reakcijama prevoznika, da bi ona zaista bila i sprovedena u delo, grad će morati da postupi vrlo mudro. Jer, kako ističu prevoznici uključeni u gradski prevoz, ako se bude išlo na meru povećanja plata, onda mora da se omogući svim prevoznicima, i GSP-u i privatnim, da imaju finansijskog prostora za tako nešto. Privatni prevoznici podsećaju da, na osnovu trenutnog ugovora koji imaju sa gradom, oni više nemaju prostora za dodatna uvećanja plata. Prema poslednjim informacijama, plate šofera u gradskom prevozu kreću se između 70.000 i 80.000 dinara i, kako nam je nezvanično rečeno, uvek se gledalo da ne odstupaju drastično od prevoznika do prevoznika. Ali, ako bi grad dao finansijsku injekciju GSP-u, koja bi omogućila uvećanje plata vozača samo u ovom preduzeću, to bi, upozoravaju prevoznici, stvorilo nejednakosti u tretmanu vozača kod privatnika i u najvećem gradskom prevozniku.



Dok se čeka da li će najavljena mera zaista i zaživeti u praksi, za desetak dana putnike bi trebalo da počne da vozi prvih 30 vozača iz Šri Lanke koji u redovima privatnih prevoznika popunjavaju mesta koja su se upraznila odlaskom srpskih šofera. Posle našeg poslednjeg teksta na temu dolaska stranaca za javne volane, u prestoničkoj javnosti digla se prašina sa pitanjima da li su vozači iz Azije adekvatno obučeni, kako će se sporazumevati sa putnicima, kako će znati da se snađu kada bude promena trasa na linijama...

Vozači koji su došli iz Šri Lanke, kako saznajemo, znaju engleski jezik, pa će to u prvo vreme biti osnovni jezik, ukoliko putnicima zatreba neka informacija od vozača. Ali, uz to, oni uče i osnove srpskog jezika. Kada je reč o trasama i eventualnim izmenama, prema našim saznanjima, u početku će prevoznici gledati da strani vozači budu stavljani na linije koje su na redovnim trasama. U slučaju da se neka trasa u toku dana iznenada izmeni, oni će, kako nam je rečeno, svakako biti u komunikaciji sa kolegama. Što se tiče obučenosti, još ranije su privatnici istakli da, kao i domaći vozači, i strani imaju sve potrebne veštine i dozvole za rad koje se zahtevaju po zakonu i propisima.


Jedna od tema minulih sedmica jeste i novo preduzeće za naplatu i kontrolu karata. Gradonačelnik je još na septembarskoj sednici gradskog parlamenta, kada je uz brojne kritike formirano novo preduzeće, ukazao da cena karte sigurno neće da se povećava, naročito ne dok se ne poboljša kvalitet usluge. Baš tada je Aleksandar Šapić najavio i da, iz istih razloga, kontrola neće biti represivna, nego da će sugerisati građanima šta treba da čine. Posle ovoga, brojni putnici koji redovno kupuju karte upitali su čemu onda kontrola ako je svejedno da li neko ima kartu ili se švercuje. Pojašnjenje i dalje čekamo.

Čeka se da se u praksi vidi da li će i na koji način u ionako opterećenom javnom prevozu zaživeti i najavljena mera ulaska isključivo na prednja vrata. Brojni putnici, pa i pojedini prevoznici, već su ocenili da će to biti neizvodljivo za gradske prilike. Kao jedna od mera u susret tome nedavno je najavljeno prebacivanje vozila sa manje opterećenih i popunjenih linija na one opterećenije, da se ne bi stvarale gužve pri ulasku. Koje su to linije na kojima ima viška vozila, u gradu u kome su svakodnevno autobusi krcati, za sada nije objavljeno.

Jer i bez novih mera autobusa na ulicama nema dovoljno, a redovi vožnje drastično se krše. I nikom ništa, niko zbog toga nije kažnjen, osim putnika koji na pouzdan prevoz ne mogu da računaju.


Ne prestaju muke Mladenovčana

Mladenovčani su preksinoć ponovo blokirali ulaznu rampu na BAS-u jer sa ove stanice, kako su naveli, nije bilo nijednog polaska autobusa 493 ka Mladenovcu punih sat i po, od 17 do 18.30 sati – ukupno osam polazaka. Četiri autobusa, kako su istakli žitelji ove gradske opštine, stigla su napokon oko pola sedam, ali je na stanici bilo toliko putnika da u njih nisu mogli da se smeste svi koji su čekali od pet po podne.

SKINI APLIKACIJU

glas javnosti android
glas javnosti IOS


POVEZANE VESTI




KOMENTAR