Kako su ranije saopštili, ova praksa je počela 24. marta, pa od tada ove tri linije sada vrše samo izmene putnika, nakon čega nastavljaju ka svojim krajnjim okretnicama, gde vozači imaju predviđene pauze za odmor.
"Zbog unapređenja funkcionisanja javnog prevoza i optimizacije saobraćajnih tokova u zoni terminusa "Zeleni venac", sprovedene su detaljne analize koje su dovele do novih organizacionih rešenja", navodi se u saopštenju Sekretarijata za javni prevoz.
Kako su objasnili, ova odluka doneta je u cilju smanjenja zadržavanja vozila na terminusu, rasterećenja pešačkih tokova, bržeg protoka saobraćaja i bolje organizacije celokupnog sistema javnog prevoza.
“Izvršene su geometrijske korekcije raskrsnice ulica Zeleni venac i Kraljice Natalije, pomereni su pojedini pešački prelazi i optimizovane su pozicije stajališta kako bi se omogućila efikasnija cirkulacija vozila”, dodaju.
“Zeleni venac je sada za njih postao prolazno stajalište. Kako je to sada definisano, reč je o navodno kružnoj liniji. Međutim, realno vi kružnu liniju u ovom slučaju nemate, jer ona ide u jednom smeru i vraća se u suprotnom smeru. To znači da vozilo, kao na bilo kom stajalištu, u trenutku kada pokupi putnike, nastavlja odmah dalje. Znači, nema mogućnost stajanja i čekanja neko vreme. To je problem jer vi sada više nemate neke intervale sleđenja, odnosno ono što je gradonačelnik nazvao nekim dinamičkim redom vožnje”, kaže on.
Međutim, smatra da ovde ovo nije pravo rešenje jer kako kaže da je suština terminusa upravo bila da vozila imaju neki svoj određeni sled.
“To znači da pokušavate da sprečavate nagomilavanje vozila. Dakle, ako je sada nama gužva uticala da se dva vozila uzastopno stignu i da budu jedno iza drugog, vi onda zapravo i imate terminus koji treba da pomogne. Tačnije, da jedno vozilo ostane i sačeka, ako je interval između njih 15 minuta, da ono ostane 15 minuta i sačeka na polazak. Znači, ovo prvo će odmah otići, a ovo drugo će čekati i nema nagomilavanja”, kaže on.
Naglašava da sada može da se desi da se pojave četiri vozila u nizu, i sva četiri vozila će ići jedno za drugim jer je Zeleni venac postao samo stajalište kao bilo koje drugo.
“To je ozbiljan problem zato što vi sad možete imati sve veće poremećaje na liniji, što nije dobra stvar. Ovo inače nije novo, i ranije je bila priča da se Zeleni venac izbaci kao terminus. Ovo mi deluje kao neki test, da se vidi kako će sve da funkcioniše”, kaže on.
“Mnogo je bitno da one završavaju na mestima koja su najatraktivnija putovanja, odnosno gde ljudi žele da stignu. E sad, vi njih tu izbacite, oni će biti tu negde blizu. Suštinski, verovatno će zatvoriti taj terminus koji je dole i obezbediće da se određene linije okreću na nekom drugom mestu. Možda to bude negde kod Meka ili negde drugo. Ne znam tačno kakvo je rešenje, nisam video”, kaže.
Ukazuje i na slične situacije, kao na primer kada je izbačen terminus na Trgu Republike.
“On je prebačen na Novi Beograd. Ono što je problem je što niko ne sprovodi nikakvo istraživanje. Sekretarijat za javni prevoz bi definitivno tu trebalo da bude uključen, ali i Sekretarijat za saobraćaj koji će sad da vam kaže gde je to neko novo mesto. Međutim, niko korisnike ne pita. Suludo je praviti terminus tamo gde je on van dominantnih tokova, odnosno van putničkih želja.
Glas javnosti/E02S