Glas Javnosti

PANDEMIJA I ONLAJN ŠKOLA UZELI DANAK! Đaci siromašni znanjem, a pritisak na prosvetare nikad veći: Nekad trojka sada je petica

Društvo
Autor: Glas javnosti

Tim za škole jedva je izvojevao da zimski raspust ne počne ranije, sada su prosvetari na novim mukama. Danak pandemije i onlajn škole se oseća upravo na kvalitetu znanja učenika.

Jagma za ocenama, iako je polugodište, uveliko traje, pa pritisci na nastavnike rastu kako bi mnogim đacima zaključili i veće ocene od onih koje znanjem zaslužuju.

Ali, i nevezano za te pritiske, nastavnici su zbog korone ovog polugodišta morali da spuste kriterijume u ocenjivanju za čak 40 odsto, kaže Milorad Antić iz Foruma srednjih stručnih škola.

 - U razgovoru sa nastavnicima i direktorima škola, došlo smo do zaključka da smo skoro svi morali da spustimo kriterijume u ocenjivanju za 40 do 50 odsto. Razlog je taj što je znanje đaka znatno oskudnije zbog onlajn nastave i učenja od kuće. Ono što su đaci pre korone znali za trojku ili četvorku, sada ocenjujemo peticom - navodi Antić za Telegraf.

Kriterijumi su se spuštali i godinama pre korone, upozorava Aleksandar Markov iz Foruma beogradskih gimnazija, a onda je onlajn nastava dodatno pogoršala rezultate.

- Učenici u Beogradu su od treće nedelje septembra do pre tri nedelje išli po kombinovanom modelu, što znači da su jedan dan bili u školi a drugi kod kuće. Kada su kod kuće, oni se ponašaju kao da su na raspustu i tu od ozbiljnog učenja nema ništa - objašnjava Markov.

On je već istakao da je decembar paklen mesec za nastavnike jer tada kreće trka za ocenama i pritisci sa svih strana.

- Pritiske vrše roditelji, ali i direktori škola, kojima je stalo da bude što više visokih ocena i da škola bude na dobrom glasu - dodaje on.

Đaci su inače ove godine zbog pandemije imali i produžen jesenji raspust, pa ih u drugom polugodištu očekuju tri dana nadoknade. 

Shodno spuštanju kriterijuma u školama, pretpostavlja se i da će mala matura biti olakšana kao i prošle godine. Tada je na testu bilo najviše zadataka "otvorenog tipa", sa ponuđenim odgovorima, pa je osmacima tako omogućeno da na završnom ispitu ostvare bolje rezultate.

- Treba imati u vidu da se školska 2020/2021. godina odvijala u posebnim uslovima pandemije kovid 19, koje su diktirale promenu organizacije nastave i učenja i uvođenje nastave na daljinu. Takvi uslovi su doveli do redukcije određenih delova gradiva. Shodno tome, ispitni zadaci su prilagođeni kako po sadržaju, tako i po formi, na način da su pitanja „otvorenog” tipa bila prevedena u zadatke sa ponuđenim odgovorima, gde god je to bilo moguće - navodi se u najnovijem izveštaju Zavoda za vrednovanje kvaliteta obrazovanja i vaspitanja.

 

SKINI APLIKACIJU

glas javnosti android
glas javnosti IOS


POVEZANE VESTI




KOMENTAR