Među najprodavanijim svežim proizvodima nalaze se jabuke, banane, limun, limeta, mango, pomorandže, kruške, patlidžan, avokado, brokoli, kupus, šargarapa, crni i beli luk, đumbir, paškanat, paprike, krompir, bundeva, paradajz, bela repa. Do kraja ove godine, trgovci treba da obezbede barem jednu opciju bez plastičnog pakovanja za ove proizvode ukoliko imaju dve ili više vrsta proizvoda. Do 2024. godine svo navedeno voće i povrće treba da ima barem jednu opciju bez pakovanja. Do kraja 2025. godine, 30% treba da bude prodavano bez plastičnog pakovanja, a do 2030. godine 50%, kažu u WRAP.
- Vreme je da oslobodimo voće i povrće od plastičnog pakovanja i da jabuke u plastičnim kesama ostavimo u istorijskim knjigama - kaže Ketrin Dejvid, direktorka zadužena za saradnju i promenu u WRAP, prenosi portal Ekapija.
Ova organizacija objavila je putokaz za trgovce čiji je cilj da smanji 70.000 tona plastike od svežih proizvoda godišnje. Kako je ranije upozoreno, pakovanje voća i povrća u plastiku povećava i količinu otpada od hrane jer potrošači nepotrebno kupuju veću količinu prethodno zapakovanih proizvoda umesto da biraju koliko im je potrebno. Takođe, ova pakovanja češće sadrže rokove upotrebe koji mogu biti obmanjujući i voditi do toga da savršeno jestiva hrana završi u kanti za smeće.
Trenutno, postoji razlika u dostupnosti svežih proizvoda bez plastike u zavisnosti od tipa i veličine marketa, kao i opcije za merenje u radnji. Kako bi se osigurala doslednost, svi trgovci su zamoljeni da 21 navedeni tip voća i povrća prodaju i u verziji bez plastike.
Ministarstvo za životnu sredinu, hranu i ruralne poslove (Defra) takođe je podržalo inicijativu.
- Niko ne želi da vidi da dobra hrana završi u otpadu ili da doprinese plimi plastičnih pakovanja koja razara naše ulice i prelepa sela. Ambiciozna nova inicijativa će pomoći u rešavanju oba pitanja - kažu u Ministarstvu.