Glas Javnosti

NIJE LAKO ODLUČITI SE ZA OTKAZ: Najčešći razlozi za odlazak zaposlenih iz kompanije

Društvo
Autor: Glas javnosti

Važno je znati zašto zaposleni napuštaju kompanije. Pošto je potrebno mnogo vremena i truda da se ova radna mesta popune novim zaposlenima, za poslodavce je korisno da pronađu načine da zadrže one koji su već u kompaniji.

Razlozi za promenu posla značajno su se promenili nakon epidemije kovid-19. Pored preniske plate i želje za novim izazovima i napredovanjem u karijeri, sada postoji nestabilnost posla, preveliko opterećenje ili neravnoteža između posla i slobodnog vremena i posao koji nas ne unapređuje, objašnjava Ajda Sibinčič, direktor konsultantske kompanije za ljudske resurse FirstClass.
Možemo se odlučiti i da promenimo posao kada smo zadovoljni trenutnim poslom, ali smo u iskušenju zbog nove karijere sa boljom platom, novim izazovima ili većom odgovornošću, dodaje Sibinčič.

Pogledajmo najčešće razloge zbog kojih ljudi odlučuju da daju otkaz ili promene posao, kao što je navedeno na HR platformi indeed.com:
1. Potreba za novim izazovom
 
Nakon što ste neko vreme na istom poslu, dobro se upoznate sa svojim obavezama i odgovornostima. U nekom trenutku, možda ćete imati osećaj da ne možete ništa više da naučite. U ovom slučaju ljudi često traže novi izazov.
2. Želja za većom platom
Ako zaposleni smatra da je nedovoljno plaćen za svoj rad, može odlučiti da potraži novi posao. Možda će biti spreman da prihvati veću odgovornost i samim tim veću platu. Ponekad se, međutim, potreba za većom platom javlja kada pojedinac promeni stil života ili zasnuje porodicu.
3. Osećaj da nedostaje inspiracije
Ono što je bilo uzbudljivo na početku može u nekom trenutku ostaviti zaposlenog neinspirisanim. Uz novi posao, ako mu trenutni poslodavac ne zada nove zadatke, ponovo može da oseti strast prema poslu.
4. Potreba da se zaposleni oseća cenjenim
Osećajući da je lako zamenljiv na poslu, zaposleni će možda želeti da pronađe poziciju na kojoj će se njegov trud više ceniti. Dobro je ako zaposleni oseća da je njegov rad važan i da utiče na uspeh kompanije. U početnim poslovima to može biti teže, jer oni sa sobom nose manje odgovornosti.
5. Pronalaženje boljeg odnosa sa menadžmentom
 
Savršeno je normalan deo života slagati se sa nekim ljudima više od drugih. Ako zaposleni smatra da mu je potreban ohrabrujući menadžer ili supervizor, možda će potražiti kompaniju koja više ceni odnose između zaposlenih i uprave.
 
6. Traženje rasta i napredovanja u karijeri
 
Jedan od razloga za promenu posla je situacija u kojoj je zaposleni kod sadašnjeg poslodavca ograničen u smislu napredovanja i učenja novih veština. Osećaj da možete napredovati u karijeri može biti ključ za osećaj ispunjenosti. Dobri poslodavci stoga pružaju stalnu obuku, kao što su radionice, seminari i predavanja.
7. Potreba za povratnom informacijom ili strukturom
 
Nekim ljudima je prijatno dinamičnije radno okruženje, dok drugima treba više strukture i mogu biti stalno nesigurni kako njihov menadžer gleda na njihov napredak i trud. Ključno je da dobijate redovne povratne informacije od poslodavca.

8. Želja za selidbom
Mnogo je razloga za selidbu – ljubav nas može odvesti negde drugde, možda čak i želja da živimo bliže porodici. Ako radno mesto ne nudi rad na daljinu, zaposleni će možda morati da pronađe novi posao.
9. Fleksibilan raspored i plaćeni odmor
Mnogi zaposleni žele poziciju sa fleksibilnim rasporedom i mogućnošću rada na daljinu. Ako mu u nekom trenutku kompanija to više ne dozvoljava, on može odlučiti da pronađe kompaniju u kojoj će imati ovu opciju. Čest razlog za napuštanje radnog mesta je i nedovoljan broj dana plaćenog odmora.
10. Osećaj da se vaš rad promenio u negativnom pravcu
Poslodavac prilikom zasnivanja radnog odnosa zaposlenom prezentuje zadatke i odgovornosti, kao i prednosti i pogodnosti. Međutim, kako se kompanija razvija, on će možda otkriti da njegovo radno mesto izgleda mnogo drugačije nego što je bilo na početku. To može značiti, između ostalog, da obavlja poslove koji nisu bili predviđeni, ili da neke od obećanih pogodnosti nisu dostupne.
 
11. Želja za jasnijom vizijom kompanije
Posao mnogim ljudima može izgledati smisleno samo ako rade u kompaniji sa jasnom vizijom. Ako su ciljevi i misija poslodavca nejasni, oni mogu biti u iskušenju da rade za kompaniju sa jasnijim vrednostima. Na ovaj način će takođe bolje razumeti kako njegov rad pomaže kompaniji da ostvari svoje ciljeve.
12. Potreba za većom ravnotežom između posla i privatnog života
Vreme za prijatelje, porodicu i hobije je važan deo zdravog balansa između posla i privatnog života. Ako zaposleni smatra da ga nadređeni prečesto kontaktira van radnog vremena ili da stalno radi prekovremeno, to može da počne previše da utiče na njegov privatni život i da dovede do osećaja sagorevanja.
13. Pronalaženje finansijski sigurnije kompanije
Smanjenje budžeta i ograničeni resursi mogu biti veliki izazov. Ako se kompanija suočava sa finansijskim problemima, zaposleni se može osećati veoma nesigurno i tražiti novi posao.

14. Želja za većom samostalnošću
Neki menadžeri imaju veliki problem sa mikroupravljanjem – to jest, nadgledaju sve što radite i ne mogu da prepuste kontrolu. U ovom slučaju, zaposleni može smatrati da mu je potrebno više nezavisnosti i samostalnosti u svojoj ulozi. Kvalitetan poslodavac veruje svojim zaposlenima i daje im mogućnost da sami rade stvari (a samim tim i uče).
15. Traženje priznanja
 
Pozitivne povratne informacije i pohvale su način da menadžeri učine da se zaposleni osećaju cenjenima. Kada takvo priznanje nedostaje, motivacija može biti veliki problem.
Šta velika fluktuacija kadrova treba da kaže kompanijama?
U principu, velika fluktuacija je znak za uzbunu, naglašava Ajda Sibinčič. Ovo bi trebalo da kaže kompaniji da su promene potrebne jer gube zaposlene. Istovremeno, teže je regrutovati nove ljude ako se proširi vest o velikoj fluktuaciji.
Razlozi za to mogu biti nedostatak brige za zaposlene, loši odnosi, nemogućnost finansijskog i profesionalnog napredovanja i mnogi drugi. Što ih menadžment kompanije pre identifikuje, to pre mogu da spreče dalji odliv, posebno u vremenima kada je zbog velike ponude poslova na tržištu teško zaposliti kadar, dodaje Sibinčič.
Dobra praksa koju ističe kompanija FirstClass je uvođenje takozvanog "izlaznog intervjua". Ovo je transparentan razgovor o tome zašto zaposleni odlazi, čime nije bio zadovoljan i kako se osećao u kompaniji. Takođe na ovaj način organizacija može lakše identifikovati faktore odlaska i uvesti poboljšanja.


Glas javnosti/ A03S

BONUS VIDEO


SKINI APLIKACIJU

glas javnosti android
glas javnosti IOS


POVEZANE VESTI




KOMENTAR