Registar je uveden zbog čestih žalbi građana na "nasrtljive trgovce" koji ih često zovu i nude različite proizvode ili usluge.
Uvođenje Registra "Ne zovi” biće za naše potrošače veliki spas. Potrošač koji ne želi da bude pozivan od strane trgovaca, obratiće se svom mobilnom operatoru sa kojim ima zaključen ugovor i od njega tražiti da se nađe u Registru. Potrošač će popuniti jedan obrazac, koji će mobilni operator proslediti RATEL-u koji vodi evidenciju tih telefona koji ne žele da budu pozivani, pojašnjavaju u Ministrstvu trgovine, turizma i telekomunikacija.
Tako će trgovac, pre nego što krene sa svojom komercijalnom porukom i pozivanjem potrošača, biti u obavezi da uđe na sajt RATEL-a i da pogleda da li se na tom spisku nalazi telefon koji on želi da pozove.
Ukoliko se broj nalazi u Registru, a trgovac ga pozove, biće u prekršaju.
Zakon o zaštiti potrošača predviđa visoke kazne za određen prekršaje, te se tako one za pravna lica kreću od 300.000 do dva miliona dinara, za preduzetnika od 50.000 do 500.000 dinara, a za odgovorno lice u pravnom licu od 50.000 do 150.000 dinara.
3 sata