Spot koji kao autor potpisuje Burim Piraj, objavljen je 11. marta na portalima Ekonomija Onlajn i Teljegrafi, ali i na Fejsbuk grupi „Ne kupujte srpske proizvode“, koja broji skoro 55 hiljada članova.
Četiri srpske nevladine organizacije ukazali su u svojoj žalbi i na, kako su naveli, neprofesionalno držanje medija, nabrajajući Telegrafi, Ekonomiju onlajn, Reporteri, koji su "ovakav sadržaj na svojim platformama učinili dostupnim širem stanovništvu nekritički objavljujući ovaj video sadržaj uz opis da se radi o kampanji podizanja svesti, time doprinoseći širenju govora mržnje protiv čitave jedne etničke zajednice".
"Ovakve kampanje koje u kontinuitetu traju više od jedne decenije, samo dodatno otežavaju ekonomsku integraciju i održivost srpskih privatnika na Kosovu" - navode.
Ističu i da se narativ o “trovanju od strane Srba”, kako su naveli, "redovno neguje" od strane niza medija koji izveštavaju na albanskom jeziku i koje "odlikuje izuzetno neprofesionalno izveštavanje".
"Zaštitnik građana je na osnovu člana 21.1. Zakona o ombudsmanu, razmatrao našu pritužbu, podnetu 18. marta 2022. godine, povodom navoda o kršenju osnovnih ljudskih prava i sloboda ili zloupotrebi od strane organa javne vlasti u skladu sa članom 21.1.2. Zakon o ombudsmanu, 01.04. 2022. odlučio je da to prihvati i pokrene istragu o mogućim kršenjima ljudskih prava", navode te organizacije.