Glas Javnosti


Mladi menjaju pravila igre na tržištu rada – fleksibilnost i smisao posla ključni

Društvo
Autor: Glas javnosti

Generacijski jaz na tržištu rada više postala je realnost koja oblikuje korporativnu kulturu u Srbiji.

Mladi zaposleni traže fleksibilnost, brže napredovanje i smisao u poslu, dok kompanije pokušavaju da se prilagode novim očekivanjima. Konsultantkinja za ljudske resurse u G.I. Group Holdingu Milena Manojlović u razgovoru za Euronews Srbija kaže da rigidnost u radnom vremenu i hijerarhiji može otežati privlačenje i zadržavanje talenata, ali istovremeno, kaže, mladi donose novu energiju, tehnološko znanje i spremnost na promene.

Manojlović takođe kaže i da je ulaganje u razvoj zaposlenih ključno za dugoročni uspeh firmi. Objašnjava i da generacijski jaz uvek postoji, ali da se danas više pažnje posvećuje tome jer je Generacija Z spremna da otvoreno govori o svojim očekivanjima.

"Ja verujem da je ono uvek postojalo, ali da se o njemu danas mnogo govori, to je takođe tačno. Ključna stvar je što je Generacija Z spremna da pita i da se bori za ono za što veruje da su njihova prava", navodi ona.

Kako dodaje, nema sumnje i da su glavne razlike između generacija su očigledne.

"Sloboda da se izraze, sloboda da kažu i da traže. Mi smo nekada morali da se nadamo da ćemo dobiti platu i nismo dovodili autoritete u pitanje. Oni danas baš izazivaju autoritet", kaže ona."Fleksibilnost se ispituje i na razgovorima za posao već duže vreme. Podrazumeva spremnost da učiš, menjaš pravac i budeš rezilijent.  Mladi takođe žele i fleksibilnost od strane kompanije – slobodu radnog vremena, rad od kuće, razvoj u pravcima koji ih zanimaju", dodaje ona.

Jedna od najtraženijih vrednosti kod mladih jeste fleksibilnost, koje, prema njenim rečima, nije bilo ranije.Manojlović ističe da rigidnost u pogledu radnog vremena i prisustva u kancelariji može biti prekidač u privlačenju i zadržavanju talenata.

"Imali smo iskustava da kompanije propuste jako kvalitetne kandidate jer insistiraju na rigidnom radnom vremenu, iako posao to ne zahteva. Svojim standardima su suzile izbor i izgubile najbolje kandidate", navodi.

Šta kompanije dobijaju od mladih zaposlenih

Generacija Z donosi nove energiju, tehnološko znanje i brzinu prilagođavanja, napominje Manojlović.

"Oni su odrasli sa tehnologijama - koriste telefon, računar, alate, i brzo se prilagođavaju promenama. Mi mnogo možemo od njih naučiti, ako smo spremni i otvoreni", kaže ona.

Dodaje da agilni pristupi i nove organizacione metode smanjuju tradicionalnu hijerarhiju, dok mladi više cene smisao posla i autonomiju nego simbolične benefite poput službenog automobila ili kancelarije.

"Sistem mora da prepozna šta je benefit za mladog zaposlenog i da im to pruži - u suprotnom propušta priliku da privuče i zadrži najbolje talente", kaže ona.

Manojlović ističe da kompanije prepoznaju značaj ulaganja u razvoj zaposlenih, ali da je potrebno više. "Trude se, ali nije dovoljno jer se stvari brzo menjaju. Mlade je potrebno privući, savetovati i pružiti im prilike, jer tržište rada danas nudi mnogo opcija – freelance, rad na daljinu, nove profesije", kaže ona.

Mladi su, dodaje, spremni čak i na potpuno menjanje profesije i doškolovanje, kako bi započeli novu karijeru:

"Veoma su hrabri - spremni da na godinu dana promene profesiju i krenu u potpuno novu oblast"; kaže.

Poručila je mladima da ostanu hrabri, ali da razumeju i koje kolege mogu mnogo da nauče. Poslodavcima, sa druge strane, preporučuje da što više razgovaraju sa mladima i prilagode način rada njihovim zahtevima kako bismo zajedno stvarali bolje rezultate.

Glas javnosti /E02S 

Pratite nas na našoj Facebook , Instagram , Telegram , Tiktok , Jutjub stranici, ali i na X nalogu.

SKINI APLIKACIJU

glas javnosti android
glas javnosti IOS


POVEZANE VESTI




KOMENTAR