Po pravilu, zima pored temperaturnog, nosi sa sobom i minuse na bankovnim računima građana.
Tokom novogodišnjih i božićnih praznika potrošači tradicionalno najveće sume novca izdvajaju za poklone za drage osobe, odeću i tehničku robu, ali i za sve ostalo što je na sezonskom sniženju.
Potrošnja je značajno povećana u odnosu na prethodnu godinu. Potrošači su se zbog poboljšanja epidemijske situacije vratili onom tradicionalnom načinu kupovine, iako je onlajn kupovina i dalje prisutna u izuzetno visokom procentu", kažu iz Nacionalne organizacije potrošača Srbije za Euronews.
Bliži se i Božić, a sa novim praznikom stižu i novi izazovi za dodatnim trošenjem novca. Teško je odoleti tom kupoholišarskom duhu i šarenim izlozima, velikim procentima sa sniženjima u prodavnicama. Dok trgovci smišljaju načine kako da privuku kupce, potrošači se pitaju kako da odole izazovima i prežive najduži mesec u godini.
Već nakon praznika, mnogima sledi suočavanje sa finansijskom realnošću. Tada po pravilu, građani usporavaju potrošnju.
Prekomerna potrošnja uzrokovana prazničnom atmosferom značajno splasne u januaru i život izgleda mnogo skromniji, a januar finansijski sumorniji. Naravno, uvek postoji izlaz iz ovakvih ekonomskih teškoća: ili više zarađivati ili manje trošiti.