Jedan od predloga je i da roditelji treba da snose veću odgovornost, a predloženo je i uvođenje novčanih kazni koje bi roditelji uplaćivati školi. Ukoliko roditelj ne bi platio kaznu, njegovo dete ne bi dobilo svedočanstvo na kraju školske godine, naveli su roditelji.
Roditelji učenika Osnovne škole „Pavle Savić“ iz Beograda, koja je po broju đaka najveća u Srbiji, izneli su predloge za rešenje situacije nakon tragičnog događaja u školi „Vladislav Ribnikar“, među kojima su uvođenje oštrih mera prema nasilnoj deci, uključujući i izbacivanje iz škole, novčane kazne za roditelje, veća ovlašćenja prosvetnim radnicima, kao i zabrana nošenja mobilnih telefona u školi.
Na vanrednoj sednici Saveta roditelja u školi koja se nalazi u beogradskom naselju Mirijevo, predloženo je da bude vraćeno izbacivanje nasilnih učenika iz škole, kao i da ocena iz vladanja ima skalu po upisanim opomenama u dnevnik. To bi značilo da ukoliko učenik ima više od pet opomena, dete i roditelji bi bili dužni da posećuju psihološko-pedagošku službu sve dok dete ne popravi ocenu iz vladanja.
Oni predlažu i da budu uvedena predavanja učenicima na temu vršnjačkog nasilja, gde bi se sa učenicima svakog meseca razgovaralo i o narkoticima, kao i o opasnostima na društvenim mrežama, rekli su za portal N1 roditelji koji su nam se obratili.
foto: Glas javnosti
U zapisniku sa sednice kojoj je prisustvovao i direktor škole, kao i školski psiholog, navedeno je da roditelji traže da se na kraju školske godine uradi testiranje – provera psihičkog stanja kako kod dece tako i kod prosvetnih radnika zaposlenih u školi, da bi se, kako su objasnili, utvrdilo njihovo stanje.
Jedan od predloga je i da roditelji treba da snose veću odgovornost, a predloženo je i uvođenje novčanih kazni koje bi roditelji uplaćivati školi. Ukoliko roditelj ne bi platio kaznu, njegovo dete ne bi dobilo svedočanstvo na kraju školske godine, naveli su roditelji.
Među predlozima su i zabrana nošenja mobilnih telefona u školi, povećanje broja kamera u školi i oko nje, zatim pojačan rad dežurnih nastavnika u hodnicima i u školskom dvorištu, kao i angažovanje većeg broja pripadnika policije koji bi brinuli o bezbednosti u školi.
Roditelji učenika pružaju punu podršku prosvetnim radnicima, zahtevajući vraćanje njihovih ingerencija, kao i poboljšanje uslova rada. Predlaže se i zapošljavanje dodatnog broja pedagoga, psihologa ili defektologa.
Jedan od predloga odnosi se i na izmenu Zakona o obrazovanju, ali nije precizirano šta bi to konkretno značilo. Na kraju, roditelji učenika predlažu i da se uvede Dan bezbednosti, kako bi „deca znala da se ponašaju u određenim situacijama“.